Εάν έχεις εργαστεί, θα έχεις σίγουρα συναντήσει αρκετά “αφεντικά”. Είτε αυτά που σου φτιάχνουν τη μέρα και σου θυμίζουν πόσο πολύ σου αρέσει η δουλειά σου (ναι, υπάρχουν!), είτε αυτά που σε κάνουν να μισείς τη ζωή σου και να κοιτάς το ρολόι ανυπόμονα. Αλλά τι συμβαίνει όταν έρχεται η ώρα να είσαι εσύ το… αφεντικό;
- Αυτό που θέλουν οι εργαζόμενοι
Οκ, πήρες την προαγωγή και κατάφερες να πάρεις την διευθυντική θέση που πάντα ήθελες. Ίσως (ακόμη καλύτερα!), να έχεις πλέον τη δική σου επιχείρηση! Είναι λογικό να είσαι περήφανος και να προσπαθείς να δείξεις όσο πιο οργανωτικός γίνεται, αλλά μη ξεχνάς το βασικό συστατικό που θα κάνει τη συνεργασία σου με την ομάδα σου πετυχημένη: σεβασμός. Ίσως στην Ελλάδα του 2016 να είναι μια έννοια λίγο “παραμελημένη”, αλλά όσο καλός και εάν είναι ο μισθός και τα προνόμια, κανείς δε θα άντεχε για πολύ σε μια θέση που δεν δείχνει κανείς να εκτιμάει τις γνώσεις και τις προσπάθειες του. Μη ξεχνάς να συμπεριφέρεσαι στους γύρω σου σαν να είναι πραγματικά σημαντικοί συνάδερφοι και όχι “κατά ανάγκη υπάλληλοι”.
- Το αφεντικό που τα ξέρει όλα
Όσα χρόνια εμπειρία και εάν έχεις, όσο πολύπλευρες γνώσεις και εάν έχεις αποκτήσει, στην αδιαμφισβήτητα επιτυχημένη πορεία σου, ΔΕΝ μπορείς να επεμβαίνεις σε όλα. Δείξε στην ομάδα σου εμπιστοσύνη και δώσε τους την ελευθερία να εκφραστούν και να μοιραστούν τις ιδέες τους μαζί σου. Άλλωστε, εάν έχεις κάνει σωστή επιλογή, οι άνθρωποι σου ξέρουν ακριβώς ποια είναι η δουλειά τους. Κανείς δε μπορεί να εργαστεί με κάποιον να δίνει μονίμως εντολές πάνω από το κεφάλι του. Επέτρεψε λοιπόν στους συνεργάτες σου να πάρουν πρωτοβουλίες και μη μπερδεύεις την “επίβλεψη” με το “τα ξέρω όλα και διατάζω”.
- Μοιράσου την επιτυχία
Εάν θέλεις πραγματικά να κερδίσεις την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη των συνεργατών σου, μοιράσου μαζί του όλες τις πτυχές των αποτελεσμάτων της εργασίας τους και όχι μόνο τα λάθη και τα προβλήματα. Μόνο έτσι θα καταφέρεις να τους πείσεις να είναι δημιουργικοί και να νιώθουν την επιτυχημένη πορεία της επιχείρησης και ως δική τους, προσωπική, επιτυχία.
- Προσοχή στα meetings
Τα επαγγελματικά meetings δεν είναι για να γεμίζουν το 8ωρο αλλά ούτε και κάτι για το οποίο αρκεί ένα γρήγορο 5λεπτο. Σιγουρέψου ότι υπάρχει αρκετή αλλά και σωστή επικοινωνία με την ομάδα σου, χωρίς όμως αυτή να κρατάει πίσω τη δουλειά τους. Ενθάρρυνε τους να μοιραστούν τις σκέψεις και τις ιδέες τους, όποιες και εάν είναι αυτές, και δώσε τους τον απαραίτητο χρόνο για να υλοποιήσουν το έργο τους.
- Μη φοβάσαι τους “καλούς”
Τα “κακά” αφεντικά έχουν μια τάση να αποφεύγουν να προσλάβουν οποιονδήποτε μπορεί να έχει περισσότερες γνώσεις από αυτούς. Προς Θεού, μη γίνεις ένα ακόμη από αυτά. Είναι αδύνατον να είσαι expert σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς, κάτι που σημαίνει ότι σίγουρα θα υπάρχουν πράγματα που δε γνωρίζεις και είναι και φυσικά αδύνατον να μάθεις. Όταν έρθει λοιπόν η ώρα να διαλέξεις τα νέα μέλη της ομάδας σου, μη φοβηθείς αυτούς που μοιάζουν πιο έξυπνοι ή έμπειροι. Οι υποψήφιοι δε βρίσκονται στη συνέντευξη για να σε επισκιάσουν, αλλά για να καλύψουν τα κενά και τις ελλείψεις της επιχείρησης σε συνεργασία με εσένα.
- Οι εργαζόμενοι έχουν ζωή
Όσο σημαντική και εάν είναι για εσένα η δική σου επιχείρηση ή το πόστο σου, μη ξεχνάς ότι όλοι οι εργαζόμενοι είναι άνθρωποι και, ΟΧΙ, δε θα είναι διαθέσιμοι 24/7. Μην εκνευρίζεσαι όταν σου ζητάνε άδεια γιατί κάτι τους έτυχε. Και μην τους στέλνεις “αλλαγούλες” για το project στις 12 το βράδυ. Ή το πρωί της Κυριακής…. ή τις προσωπικές τους ώρες γενικά! Όσο αφοσιωμένοι και εάν θέλεις να είναι, σεβάσου το ότι είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ.