Κάθε μορφή καλλιτεχνικής και δημιουργικής έκφρασης, που πραγματοποιήθηκε από την εποχή που ο άνθρωπος σκίτσαρε σχήματα ζώων σε σπηλιές, μέχρι και τη πρόσφατη μοντέρνα τέχνη που παρουσιάζεται στους διάσημότερους εκθεσιακούς χώρους ανά τον κόσμο, βασιζόταν τόσο ιδεολογικά όσο και θεματολογικά πάνω σε κάποια πρότυπα. Σε κάθε χρονική περίοδο, ένας συγκεκριμένος καλλιτέχνης, μια ανθρώπινη προσωπικότητα ή μια χαρακτηριστική τάση, επηρέαζαν τον κάθε δημιουργό, στο να προσεγγίσει το θέμα της επιλογής του, μέσα από ένα πολύ συγκεκριμένο δημιουργικό και κατασκευαστικό πρίσμα, τους -ισμούς. Η μόδα με τη σειρά της, όπως ακριβώς και η ίδια η τέχνη, εκφραζόταν με διαφορετικούς τρόπους κατά το πέρασμα του χρόνου. Μέσα από το Μπαρόκ, το Ροκοκό, το 20’s, 50’s κτλ, η κάθε γενιά πέρα από τα “κοινά” στιλιστικά στοιχεία έκφρασης που παρουσίαζαν μεταξύ τους σαν τάση (ή διαφορετικά σαν μόδα), αναγνώριζαν την ύπαρξη κάποιων ανθρώπων ως απόλυτους εκφραστές της συγκεκριμένης τάσης, τα πρότυπα. Πρόκειται για ανθρώπους που μέσα από τη ιδιαίτερη προσωπικότητα τους, κατάφεραν να εκφράσουν με πολλαπλάσια ένταση, τα χαρακτηριστικότερα στοιχεία κάθε τάσης, καθοδηγώντας και ταυτόχρονα επηρεάζοντας με το στίγμα τους, τόσο τη δική τους γενιά όσο και αυτές που ακολουθούσαν. Τα πρότυπα εμφανίζονται μέσα από σε κάθε πτυχή της τέχνης, της έκφρασης, της μόδας, του αθλητισμού, του θεάματος, του τραγουδιού χωρίς όμως αυτό να αποκλείει και την καθημερινότητα. Τα lifestyle περιοδικά και οι εφημερίδες, μέσα από τη διαρκή τους αναζήτηση για ενδιαφέροντα θέματα και ειδήσεις, πάντοτε προσπαθούσαν να παρουσιάσουν ένα πρόσωπο που αντιπροσώπευε το τώρα, με τον πιο αυθεντικό και γνήσιο τρόπο. Αυτό αρχικά λειτουργούσε ως πηγή έμπνευσης για όλους εκείνους που αδυνατούσαν να “ακολουθήσουν” με ευκολία την κάθε προτεινόμενη τάση, αλλά ταυτόχρονα διατηρούσε αναλλοίωτο το ενδιαφέρον και την ανάγκη κάθε εποχής, για την ανάδειξη προτύπων. Για ανθρώπους που η ιδιοσυγκρασία τους, παρουσιάζει με απόλυτη φυσικότητα κάθε σύγχρονη τάση ως προέκταση του προσωπικού τους στιλ, καλλιεργώντας με αυτό τον τρόπο την πεποίθηση, πως είναι εφικτό από όλους. Το να ακολουθεί κάποιος τη μόδα και κάθε σύγχρονη τάση της, χωρίς την αλλοίωση και απομάκρυνση στοιχείων της προσωπικότητας του, δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο. Το να είναι κάποιος ένα κινούμενο εγχειρίδιο κομψότητας, διατηρώντας ταυτόχρονα τη φυσικότητα της κάθε κίνησης του καθ΄όλη τη διάρκεια της ημέρας, είναι ίσως ο κυριότερος λόγος υπενθύμισης πως τα πρότυπα θα εκπροσωπούν διαχρονικά την ανωτερότητα της ανθρώπινης προσωπικότητας, σε σχέση με τις εκάστοτε εφήμερες τάσεις. Η μόδα άλλωστε ποτέ δεν εστίαζε τόσο στα ρούχα, όσο στην παρασκηνιακή διαδικασία σκέψης της επιλογή ή της κατασκευής τους. Ίσως αυτό να εξηγεί το γεγονός ότι όλοι οι μεγάλοι οίκοι, στρατολογούν celebrities από όλο το κόσμο του θεάματος, προκειμένου να προσεγγίσει πιο αποτελεσματικά και άμεσα τους θαυμαστές τους, προς τα “προϊόντα” του. Ανεξάρτητα όμως από την εύρεση ενός ανθρώπου πρότυπο για το στιλ μας, είναι απαραίτητη η παράλληλη αναζήτηση προσωπικοτήτων και τρόπων σκέψης, σε λιγότερο “μοδάτα” και προβαλλόμενα πεδία ενδιαφέροντος… Η διαρκής εσωτερική καλλιέργεια του καθενός μας, είναι απαραίτητη και υπέρ αρκετή προκειμένου να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε το πρότυπο ανθρώπου που μας αντιπροσωπεύει περισσότερο. Άλλωστε τι σημασία έχει αν κάποιος είναι εκφραστής της τελευταίας σύγχρονης τάσης εξωτερικά, ενώ η νοοτροπία σκέψης του δεν συμβαδίζει μαζί της;