Δεν αποφάσισα να γράψω γι αυτούς επειδή είναι «γνωστοί» designers. Ούτε γιατί –δικαίως- είναι πολυβραβευμένοι. Μα αποφάσισα να γράψω γι αυτούς, γιατί μπορούν να δουν πως το κρασί, έχει τα χρώματα του ήλιου, καθώς βουτάει στη θάλασσα.

1 Sun wines, λευκό, ροζέ, κόκκινο κρασί

«Το βαθύ κόκκινο του ηλιοβασιλέματος, το χρυσόλευκο της μεσημεριανής κάψας, το ρόδινο της ανατολής»

 Γιατί αναπολούν μέσα στην γκρίζα πόλη μου, τα σκιάχτρα, που έφτιαχνε ο παππούς μες τα χωράφια του για να τα προστατεύσει. 

2THE GUARDIANS* red – rose – white wine

« Η αρχέγονη φιγούρα του προστάτη των αμπελιών: του σκιάχτρου.»

Γιατί ποτέ τους δεν ξεχνούν να ξεφυλλίσουν τις πρώτες ζωγραφιές μου.

3My olive tree bottle

«Χρησιμοποιήσαμε μια παιδική ζωγραφιά ενός δένδρου και βάλαμε στα κλαδιά του τα πραγματικά ονόματα κάθε μέλους της συγκεκριμένης ελαιοπαραγωγικής οικογένειας.»

 Ακόμα, γράφω γι αυτούς γιατί είναι ρομαντικοί.

4Lifedrops sugar-free chewing gum with Chios mastic

Γιατί έχουν χιούμορ.

5Lavdas traditional toffee-milk candies 

Και «φρέσκιες» ιδέες.

6Kefalonia fisheries, organic sea bream 

Αλλά, κυρίως, γράφω γι αυτούς γιατί με κάνουν συνεχώς να θέλω να φάω και τη συσκευασία μαζί με το περιεχόμενο.

7

Hatziyiannakis pebbles

Για να μην γράφω, όμως, μόνο εγώ για εκείνους τους ζήτησα να μας απαντήσουν οι ίδιοι σε μερικές δικές μας ερωτήσεις. Έτσι και έγινε. Με χαρά, λοιπόν, σας παρουσιάζω τη συνέντευξη που ευγενώς και με μεγάλη προθυμία μας παραχώρησαν.

 Πώς ξεκινήσατε; Με τον καιρό έγινε η παρέα oμάδα ή η ομάδα παρέα;

Είμαστε ένα δημιουργικό γραφείο με μακρόχρονη πορεία στο χρόνο, οπότε η «παρέα», έχει υποστεί διάφορες ζυμώσεις, μέχρι να δέσει και να μπορεί να δουλεύει ως ομάδα, που είναι και το πιο δύσκολο. Το βασικό, όμως, είναι ότι η ομάδα είναι ένα σύνολο από ατομικότητες, τις οποίες σέβεται και καλείται να αξιοποιήσει για να παράγει αποτέλεσμα. Γιατί στο τέλος της ημέρας, η λύση θα προκύψει από έναν σχεδιαστή και μία ιδέα είναι αυτή που θα προωθηθεί τελικά.

8BAU, building materials

Ποιες οι αφορμές και ποιες οι βασικές αρχές στον σχεδιασμό σας; Τι σας εμπνέει;    

Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Ο σχεδιαστής ανασύρει από το stock των εικόνων και των εμπειριών του το υλικό που είναι κατάλληλο για την περίπτωση. Φυσικά, βασικό είναι ως ομάδα να έχουμε όσο γίνεται κοινές παραστάσεις ή τουλάχιστον να καταφεύγουμε σε κλασικές αξίες design και αισθητικής: σημειολογία, ισορροπία, μινιμαλισμός, συμμετρία.

Η έμπνευση μπορεί να έρθει από οπουδήποτε: από μια εικόνα στο Ίντερνετ, από έναν κλασικό πίνακα, από μια ταινία, από τη φύση. Για το λάδι My olive tree, η έμπνευση ήταν μια παιδική ζωγραφιά ενός ελαιόδεντρου-γενεαλογικού δέντρου, για το κρασί Sun wines, η θέση του ηλίου, για το λάδι St. Olive συνεργαστήκαμε με έναν ειδικό της βυζαντινής αγιογραφίας, για το μέλι The family biz μας ενέπνευσε η αφήγηση του παραγωγού για τον τρόπο που λειτουργεί η κυψέλη, για το BAU (σ.σ. έλαβε το 3ο βραβείο στην κατηγορία Personal Care, Garden, & Home) το ίδιο το δομικό υλικό και ένα κλασικό παιχνίδι.

Για τη σειρά Harmonian, που είναι και αυτή η οποία βραβεύτηκε στα Dieline Awards, μας ενέπνευσε το σχήμα του προϊόντος (διπύρηνοι κόκκοι) και τα περίφημα έργα της σειράς Tagli (τομές) του Lucio Fontana.

9The family beez, honey of limited production

 Αγαπημένο σας υλικό; Αγαπημένο χρώμα;

Είναι δύσκολο να επιλέξει κανείς υλικά όταν η πραγματικότητα του design εξελίσσεται σε άυλη/ψηφιακή μορφή. Τα παλιά υλικά αλλάζουν, εξελίσσονται, καταργούνται και μερικά επανεισάγονται. Ωστόσο, τα ένστικτα ενός παλιού γραφίστα επιμένουν να τον προσεδαφίζουν σε δύσκολα παραδοσιακά υλικά, δηλαδή το χαρτί.

Όσο για αγαπημένο χρώμα, προσωπικά θα έλεγα η παλέτα του ορατού φωτός και οι αποχρώσεις του γκρι.

10Sugarillos sugar sticks

Ποιο το δυσκολότερο μέχρι τώρα project και ποιο το αγαπημένο σας;

Κάθε project αποτελεί πρόκληση για εμάς. Οι εταιρείες που αναλαμβάνουμε είναι δύο “ταχυτήτων”: Από τη μία μεγάλες εταιρείες που έχουν ισχυρά δίκτυα διανομής στις πόλεις ή τις χώρες τους, καθώς αυτό επιτρέπει στα προϊόντα που επιμελούμαστε να φθάνουν σε όσο το δυνατόν περισσότερο κοινό και είναι πάντα ενδιαφέρον να φτιάχνεις ένα ελκυστικό μεν, μαζικής παραγωγής προϊόν δε. Από την άλλη, οι μικρές, οι καινούργιες εταιρείες που έχουν ένα πολύ καλό προϊόν και οι οποίες μας δίνουν την ελευθερία να επινοήσουμε γι’ αυτές κάτι που να μας ενθουσιάζει, που είναι και τα projects, τα οποία μπορείτε να δείτε ως επί το πλείστον στο site μας.

Συνήθως οι πρώτοι είναι πιο απαιτητικοί πελάτες, γιατί ενδεχομένως, έρχονται με έτοιμες ιδέες και αυτό μπορεί να περιορίζει το σχεδιαστή. Το πιο δύσκολο είναι πάντα να επανασχεδιάσουμε ένα ήδη γνωστό και αναγνωρισμένο προϊόν μεγάλης εταιρείας.

Η μικρή επιχείρηση σου δίνει την ελευθερία να ξεκινήσεις tabula rasa και να διαμορφώσεις το brand από την αρχή από κοινού με τον ιδιοκτήτη.

Αγαπημένα projects είναι αυτά στα οποία υπήρχε καλή συνεργασία και εμπιστοσύνη από τους ανθρώπους που μας ανέθεσαν το project.

Ποιο από τα βραβεία σας έχει μέχρι τώρα χαροποιήσει περισσότερο; Γιατί;

Κάθε βραβείο ήρθε για κάποια συσκευασία προϊόντος που με πολλή μελέτη σχεδιάσαμε, όποτε δεν μας είναι εύκολο το να ξεχωρίσουμε κάποιο από αυτά, αν και αναγνωρίζουμε την ιδιαίτερη αξία που έχουν τα διεθνή βραβεία από πολύ αυστηρές κριτικές επιτροπές.

Μάλλον η πιο σημαντική διάκριση είναι η πιο πρόσφατη, το Best of Show Award που λάβαμε στα The Dieline Awards 2014. Με αντικειμενικά κριτήρια, επειδή πρόκειται για την κορυφαία πλατφόρμα προβληματισμού και αξιολόγησης στο χώρο του packaging design και κατ’ επέκταση για το σημαντικότερο διαγωνισμό packaging, και ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Μιλάμε για πάνω από 1.100 συμμετοχές εξαιρετικά υψηλού επιπέδου από όλο τον κόσμο. Με προσωπικά κριτήρια, επειδή ταυτόχρονα η σειρά Harmonian, βασίζεται σε ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν, τη ζέα, που έχει μοναδική αξία. Ήταν πρόκληση για εμάς να το επανεισάγουμε σωστά στην αγορά και είναι πάντα ευχάριστο να συνειδητοποιείς ότι η προσπάθεια αναγνωρίζεται από ένα διεθνή θεσμό.

11harmonian regular & wholewheat penne

Έλληνες ή ξένοι οι πιο απαιτητικοί πελάτες;

Το design είναι παγκόσμια γλώσσα, οπότε δεν θα λέγαμε ότι η εθνικότητα παίζει ρόλο. Σκεφτείτε ότι αναλάβαμε από τη μεγαλύτερη εταιρεία αναψυκτικών της Κίνας μέχρι ρύζι από τον Άγιο Μαυρίκιο και μέλι από τη Σέριφο. Οι περισσότεροι πελάτες μας από το εξωτερικό μας βρήκαν μέσω Ίντερνετ, από τα social media και τις διεθνείς διακρίσεις, οπότε η συσκευασία τους «μίλησε» χωρίς να γνωρίζουν ελληνικά. Ο μόνος λόγος που ίσως να λέγαμε ότι οι ξένοι είναι πιο «εύκολοι», είναι επειδή είναι πιο ανοιχτοί σε προτάσεις και λιγότερο «παρεμβατικοί» στη δουλειά του σχεδιαστή.

Πώς αντιμετωπίζει το design την κρίση μέσα από τα δικά σας μάτια;

Όσον αφορά στο design, η κρίση είναι απλώς ο λόγος να δουλεύουμε πιο εντατικά. Για εμάς ήταν και η αφορμή να επενδύσουμε σε δημιουργικά projects που μας ενθουσιάζουν. Όλο και δημιουργούνται μικρές επιχειρήσεις που αντιλαμβάνονται την ανάγκη με το καλό τους packaging να ξεχωρίσουν και να απευθυνθούν στην παγκόσμια αγορά. Όπως κάνουμε κι εμείς, βέβαια. Ευτυχώς, το διαδίκτυο έχει καταργήσει τα σύνορα, οι προκαταλήψεις για χώρες σε κρίση, όπως η Ελλάδα, στο design δεν υπήρχαν ποτέ και μπορείς να βρίσκεις online συνεργασίες σε όλο τον κόσμο.

12Agrovim aromatic premium olive oil (pdo) infused

Τους Mousegraphics θα τους βρείτε εδώ: http://www.mousegraphics.gr/