Σε άρθρο που διαβάσαμε πρόσφατα στο Dazed ανακαλύψαμε τον φωτογράφο Raphael Albert που διέπρεψε αποφεύγοντας τα πρότυπα ομορφιάς της εποχής και επιμένοντας στην ανάδειξη εκείνων που κανείς δεν περίμενε.
Την περίοδο που η Βρετανική κυβέρνηση διατηρεί ακόμα το γραφείο για τις αποικιακές υποθέσεις -το γνωστό Colonial Office- και αμέσως μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, το πλοίο SS Windrush έρχεται στο νησί φέρνοντας μαζί του παραπάνω από πεντακόσιους επιβάτες από τις Αντίλλες.
Το καράβι που φτάνει στις 2 Ιουνίου του 1948 σηματοδοτεί την έναρξη μιας σημαντικής μεταναστευτικής περιόδου από τις χώρες της Κοινοπολιτείας. Κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο δεκαετιών η μετανάστευση προς την Μεγάλη Βρετανία διογκώνεται. Πολλοί αντιδρούν με την άφιξή τους και ο ρατσισμός ανθίζει.
Σ αυτό το περιβάλλον διαταραχών και διακρίσεων ο Raphael Arthur (1935-2009) ξεκινά να φωτογραφίζει στο Δυτικό Λονδίνο μαύρες καλλονές που διακρίνονται στα καλλιστεία τις δεκαετίες των 60s και των 70s.
Γεννημένος στην Γρενάδα της Καραϊβικής ο Albert ήταν ανάμεσα σ αυτούς που έφτασαν στο Λονδίνο την δεκαετία του ’50. Ενώ είναι δεδομένο ότι οι άνθρωποι έρχονται στο Λονδίνο για μια δουλειά σε κάποια μεταφορική, εκείνος διαλέγει να σπουδάσει φωτογραφία. και γίνεται φωτογράφος σε εφημερίδες έγχρωμων όπως η West Indian World.
Ο Albert έγινε είδωλο σ έναν κόσμο που οι ”μαύρες καλλονές” είναι ακόμα αόρατες και η ανισότητα επικρατεί, επικυρώνοντας τον καθοριστικό του ρόλο όταν το 1974 εγκανιάζει το ‘Miss West Indies in Great Britain’.
Τις εικόνες από την ‘Miss Black and Beautiful‘ έκθεση θα μπορείς να της δεις εάν βρεθείς στο Λονδίνο μεταξύ 8 Ιουλίου και 24 Σεπτεμβρίου στο Rivington Palace, με ελεύθερη είσοδο.