Όσο κι αν δεν μου άρεσε η τελευταία του ταινία με τίτλο “The Revenant”, είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου να αφιερώσω ένα ολόκληρο κείμενο στην εικόνα και τον ήχο του. Γιατί ήταν ένα μικρό μεγαλείο, που δυστυχώς δεν είχε το σενάριο να το υποστηρίξει. Έτσι κι αλλιώς, Όσκαρ σκηνοθεσίας πήρε, όχι σεναρίου. Ευχαριστώ.
Πριν πάμε όμως στις μουσικές επιλογές του Iñárritu, ας σταθούμε λίγο στη ζωή και το έργο του. Γεννήθηκε στις 15 Αυγούστου του 1963 στην Πόλη του Μεξικού, ενώ στα 17 του ταξίδεψε με ένα φορτηγό (πλοίο) τον Ατλαντικό Ωκεανό. Αυτή του η εμπειρία μπορεί κάλλιστα να φανεί και στις ταινίες που έχει δημιουργήσει. Έντονα συναισθήματα, φανταστικά τοπία και μια ηρεμία που κρύβει τόση ένταση και ορμή. Κατά την διάρκεια των σπουδών του στο Ιβηροαμερικανικό Πανεπιστήμιο άρχισε να δουλεύει ως ραδιοφωνικός παραγωγός και dj και στη συνέχεια, ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο. Οι πιο γνωστές του ταινίες είναι οι Χαμένες αγάπες, το 21 γραμμάρια, η Βαβέλ και το Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας, για την οποία και βραβεύθηκε με το Όσκαρ Σκηνοθεσίας.
“Η μουσική με βοηθάει να βρω το ρυθμό και την ένταση μιας ταινίας. Ο ρυθμός της είναι σαν τον Θεό. Πιστεύω πως χωρίς αυτόν δεν μπορείς να δημιουργήσεις κάτι -δεν υπάρχει τέχνη. Δεν υπάρχει σενάριο, χορός, μουσική, αρχιτεκτονική. Η μουσική με βοηθά πάρα πολύ στο να κατανοήσω την ταινία. Κι όταν βρεις τον ρυθμό της ταινίας, τότε όλα γίνονται πολύ πιο εύκολα. Όλα κυλούν.”
Παρακάτω λοιπόν, θα βρεις 6 από τις μουσικές επιλογές του ‘El Negro’ σε μερικές από τις ταινίες που έχει σκηνοθετήσει.
The Hollies – Long Cool Woman (Amores Peros, 2000)
Gustavo Santaolalla – Can Light be Found in the Darkness to Can Things be Better (21 Grams, 2003)
Gustavo Santaolalla – Iguazu (Babel, 2006)
Gustavo Santaolalla – Lait (Biutiful, 2010)
Brent Smith – Don’t let me be misunderstood (Birdman, 2014)
Ryuichi Sakamoto – The Revenant Main Theme (The Revenant, 2015)
Photo source: Los Angeles Times