Ο 19χρονος Vejas Kruszewski, καθώς και ο Antonin Tron, με την παρουσίαση των τελευταίων τους συλλογών απέδειξαν στο κοινό του Παρισιού ότι όχι μόνο αξίζει να τους γνωρίσεις αλλά και να τους λατρέψεις.
Μερικοί από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας, επέλεξαν το Παρίσι για να καλωσορίσουν το επιτελείο των νέων σχεδιαστών τους, με τους Antony Vaccarelo, Bouchra Jarrar και Maria Grazia Chiuri να κάνουν το ντεμπούτο τους σε Saint Laurent, Lanvin και Dior αντίστοιχα. Παράλληλα όμως με τις ‘’παλιές καραβάνες’’ του χώρου, ένα νέο κύμα σχεδιαστών με περίσσιο ταλέντο αυτοπαρουσιάζεται στο κοινό του Παρισιού και αποδεικνύει ότι είναι άξιο προσοχής.
Atlein
Ο Antonin Tron, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Atlein, δεν είναι καινούργιος στον κόσμο της μόδας, αφού μετρά ήδη δέκα χρόνια στο ενεργητικό του έχοντας διατελέσει ως σχεδιαστής womenswear σε οίκους όπως Balenciaga, Givenchy και Louis Vuitton, όντας ακόμη φοιτητής στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αμβέρσας. Ο Tron διαπρέπει κυρίως χάρη στα υπέρκομψα φορέματά του που δεν επιδέχονται περιορισμούς, ενώ το γεγονός ότι ασχολείται αποκλειστικά με το jersey, ήταν η αιτία να του απονεμηθεί το ANDAM Fist Collection Prize το φετινό καλοκαίρι.
Vejas
Εκτός από το γεγονός ότι γνώρισε το συνεργάτη του, Saam Emme, στο Tumblr και ότι εμπνεύστηκε από το Pinterest για την ανοιξιάτικη συλλογή του, ο Vejas Kruszewski, αν και είναι μόλις 19, είναι ένας θαυματουργός, πολλά υποσχόμενος νέος σχεδιαστής. Έχει δημιουργήσει το ομώνυμο brand του εδώ και αρκετά χρόνια στο Τορόντο, ενώ μόλις το φετινό καλοκαίρι κατάφερε να πείσει το κοινό του, κερδίζοντας το πολυπόθητο βραβείο LVMH. ‘’Στηριζόμαστε αποκλειστικά στις αξίες του brand’’, ανέφερε ο ίδιος, “που δεν είναι άλλες από το φουτουρισμό και τη χρηστικότητα του ρούχου”. Το αγαπημένο του κομμάτι από τη φετινή κολεξιόν είναι ένα κίτρινο σακάκι που ολοκληρώνεται με ένα ζευγάρι suede γάντια εργασίας και ένα ζευγάρι μποτάκια Timberland. Κι ενώ το label κινείται πλέον σε πιο θηλυκές γραμμές, τα unisex σχέδια, με τα οποία έγινε γνωστός στο κοινό της Νέας Υόρκης, εξακολουθούν πάντοτε να βρίσκουν μια θέση στις συλλογές του.
Carmen March
Η Carmen March έχει διανύσει τα είκοσι από τα σαράντα της χρόνια δουλεύοντας για την, καθόλα μαγική, βιομηχανία της μόδας, ξεκινώντας μάλιστα με τη δική της haute couture ετικέτα το 2004. ‘’Προσπαθώ να καταλάβω τι πρεσβεύει στ’ αλήθεια η σύγχρονη θηλυκότητα’’, δήλωσε μέσα από τη νέα της κατεύθυνση στο pret-a-porter, η οποία σκοπό έχει να φέρει αέρα υψηλής ραπτικής σε καθημερινές γυναίκες, που εκτός των άλλων δεν διαθέτουν το χρόνο να ασχοληθούν με ρούχα που δεν είναι ευκολοφόρετα. Στο ντεμπούτο της συναντάμε το κλασικό μετάξι, ακόμη και σε πιο μοντέρνα σχέδια, one-shoulder φορέματα και μπλούζες, καθώς και περίτεχνα μοτίβα, όπως για παράδειγμα χειροποίητα ζωγραφισμένα fingerprints υπό μορφή πουα επάνω σε φούστες και φορέματα. Μάλιστα, στο τελευταίο αυτό χαρακτηριστικό, αλλά και στις βολάν λεπτομέρειες και στα ψηλόμεσα παντελόνια, αντικατοπτρίζεται το ισπανικό στυλ που πρεσβεύει η ισπανίδα σχεδιάστρια.
Aalto
Αν ρίξετε μια προσεκτική ματιά στα μοτίβα της ανοιξιάτικης συλλογής του οίκου Aalto, θα παρατηρήσετε σίγουρα κάτι που να σας θυμίζει τα παιδικά σας χρόνια, και αυτό γιατί ο Tuomas Merikoski για την κολεξιόν του οίκου που παρουσιάστηκε στο Παρίσι, ‘’συνεργάστηκε’’ με τα Μοοmins, τη σειρά κινουμένων σχεδίων με τα λευκά στρουμπουλά πλασματάκια που παρακολουθούσαμε κάθε μεσημέρι μετά το σχολείο. Στην ιδιαίτερη αυτή συλλογή, τα χαριτωμένα Moomins διακοσμούν ξεφτισμένα φανελάκια και Τ-shirts, αλλά και τζιν μπουφάν, χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στην άλλη επιρροή του Merikoski, τα 90’s. Ο νεαρός σχεδιαστής και πρώην συνεργάτης τόσο της Louis Vuitton, όσο και του Ginechy, γοητευμένος από τη youth κουλτούρα της προ-περασμένης δεκαετίας, κατάφερε να κάνει την Aalto το πρώτο high-end fashion brand που προέρχεται από τη Φινλανδία.
Shan Huq
Ξεκινώντας από το Λος Άντζελες, ο Shan Huq αφού αυτοπαρουσιάστηκε στον κόσμο της μόδας μέσω ενός βίντεο στο Youtube, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη με σκοπό να παρουσιάσει την πρώτη του πρωτότυπη συλλογή ρούχων, την οποία ο αυτοδίδακτος νέος σχεδιαστής ‘’μοίρασε’’ σε 70 κομμάτια. Σύντομα έγινε γνωστός στην ολοένα αυξανόμενη ‘underground design’ σκηνή, την οποία και φαίνεται να εκτιμά ιδιαίτερα. Αυτή τη σεζόν, ενθαρρύνεται από τους συνεργάτες του και αποφασίζει να παρουσιάσει μια εκλεπτυσμένη συλλογή που αφουγκράζεται τη σχεδιαστική του ωριμότητα, διατηρώντας πάντα τις συντεταγμένες του αρχικού του οράματος. ‘’Αυτή η συλλογή κινείται σε σχεδόν αντίθετη πορεία από ότι έχω κάνει στις τελευταίες δυο σεζόν’’, δήλωσε χαρακτηριστικά. Λαμβάνοντας υπόψη πάντως τα unisex κομμάτια, το φύλο φαίνεται ότι αποτελεί το πιο προκλητικό χαρακτηριστικό της νέας του συλλογής.