Το λαμπερό δέρμα στην πραγματικότητα δεν είναι ένα καινούργιο trend. Ήδη από το 2001 ακούσαμε έννοιες όπως “radiant” και “glow” και το άγχος μας ήτανε να προλάβουμε στα ράφια των καταστημάτων τα κατάλληλα προϊόντα.

Αν ήσουν γεννημένη το 2001 τότε πολύ πιθανόν να θυμάσαι την πρωτότυπη διαφήμιση της εταιρείας Revlon, στην οποία πρωτοακούσαμε νέες λέξεις και γνωρίσαμε μία αγαπημένη beauty τάση, το λαμπερό δέρμα.

Η Revlon εισήγαγε τον όρο Skinlight και κάπως έτσι ξεκίνησε μία επανάσταση στον κόσμο της ομορφιάς. Μία από τις πιο γνωστές αντιδράσεις ήταν αυτή της Wall Street Journal που χαρακτήρισε το προϊόν δύσκολο, καθότι ήταν μη αναμενόμενο, καινούργιο και ξέφευγε από τα παραδοσιακά μέχρι τότε προϊόντα.

Τα δεδομένα άλλαξαν, όπως και οι απαιτήσεις των γυναικών από τα προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς. Από τότε έως σήμερα το glow κερδίζει διαρκώς έδαφος και αποτελεί σταθερή αξία για επαγγελματίες ή για ερασιτέχνες.

Πίσω στη δεκαετία του 2000

 
View this post on Instagram
 

A post shared by Facial Boutique (@yourfacialboutique)

Η διαφήμιση της Revlon δημιούργησε ένα νέο κεφάλαιο στο χώρο της ομορφιάς. Σιγά σιγά θα αρχίσουμε να βλέπουμε αγαπημένους celebrities της εποχής να διαφημίζουν προϊόντα που ξεφεύγουν από τα standards της εποχής, δηλαδή την πούδρα και όποιο προϊόν υποσχόταν mat αποτέλεσμα.

Και όταν λέμε “σιγά – σιγά” εννοούμε ότι ήταν αρκετά δύσκολο να συμβεί από την μία μέρα στην άλλη, ήταν αρκετά δύσκολη υπόθεση να πας από το ένα άκρο στο άλλο.

Σήμερα, μπορεί να ενθουσιάζεσαι στο άκουσμα της λέξης highlighter, το 2000 όμως που “εξουσιάζεσαι” στην παγκόσμια αγορά ομορφιάς η πούδρα, τα πράγματα ήταν δυσκολότερα για να πείσεις κάποιον έστω και να δοκιμάσει ένα προϊόν που σου υποσχόταν το αντίθετο αποτέλεσμα, από αυτό που ήξερες και ακολουθούσες πιστά μέχρι χθες.

Άλλωστε, όπως έχει δηλώσει και η Carmindy Bowyer “τα πάντα αφορούσαν αυτή την εντελώς πουδρένια ματ εμφάνιση”.

Η Carmindy Bowyer είναι μία πολύ γνωστή makeup artist της, από την εποχή εκείνη. Έχει βιώσει τον ρατσισμό προς το highlighter, από τότε που εισήχθει σαν έννοια και σαν προϊόν αλλά έχει ζήσει και την μεγάλη αλλαγή όταν πια το αστραφτερό δέρμα ήταν ο μεγάλος πόθος και όχι το “απαγορευμένο”. Η Carmindy  για όσ@ δεν πρόλαβαν την εποχή αυτή συμμετείχε σε μία από τις πιο πετυχημένες makeover εκπομπές και μοιραζόταν με χιλιάδες τηλεθεατές τα μυστικά ομορφιάς.

Ήξερε όσο καμία πόσο δύσκολο ήταν να “φέρει” κάτι καινούργιο και εντελώς διαφορετικό, αλλά σταδιακά το πέτυχε. Τα μικρά “διαλείμματα” του ματ έφεραν μία ομαλή αλλαγή και αυτός είναι και ένας λόγος που η τάση κατάφερε να εξελιχθεί σε τόσο μεγάλο βαθμό σήμερα.

Δόθηκε θα λέγαμε ο κατάλληλος χρόνος για να προσαρμοστούν και να γνωριστούν καλύτερα με αυτό το trend, το οποίο αναμφίβολα αποτελεί από τις σημαντικότερες εφευρέσεις της beauty κοινωνίας.

Ναι, όσο περίεργο και αν σου ακούγεται σήμερα, υπήρχε ρατσισμός απέναντι σε ότι αφορούσε τη φυσικότητα, τη γυαλάδα, τη λάμψη και την υγρή και υγιή όψη.

Σήμερα, μπορεί να έχουμε πραγματικά εμμονή με αυτή την τάση, ή να μην είναι καν τάση, αλλά ένας βασικός άξονας της καθημερινής φροντίδας και περιποίησης του προσώπου μας, που στοχεύει κυρίως στην υγεία του δέρματος και στην ωραία εικόνα μας. Το μόνο σίγουρο, είναι ότι κάθε εποχή χαρακτηρίζεται από τάσεις, οι οποίες πολλές φορές καταφέρνουν να “υπνωτίσουν” τους καταναλωτές, αντί να τους αφυπνίσουν.

Ένα εύλογο ερώτημα που γεννιέται είναι ότι σήμερα υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα που αφορούν τη διατήρηση της υγείας σε όλα τα επίπεδα, παλαιότερα όμως γιατί δεν υπήρχε ή τουλάχιστον τόσο έντονα με σήμερα αυτή η κίνηση;

Τι σημαίνει λαμπερό δέρμα σήμερα;

Μοιάζει όχι απλώς με έναν όρο αλλά με μία φιλοσοφία ζωής και ένα στόχο για τον οποίο καταβάλλουμε προσπάθεια (π.χ μέσα από την υγιεινή διατροφή) χρήματα και ταυτόχρονα αφιερώνουμε αρκετό από τον χρόνο μας.

Το λαμπερό δέρμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με έννοιες όπως υγεία, ομορφιά, καθαρότητα και φυσικότητα. Το να έχεις λαμπερό δέρμα δείχνει ότι νοιάζεσαι και φροντίζεις και αγαπάς το δέρμα σου ειδικότερα και το ποιος είσαι γενικότερα. Αυτό ωστόσο, δεν πρέπει να μας οδηγεί σε ξεσπάσματα και απογοητεύσεις όταν δεν το έχουμε.

Αντιθέτως, θα πρέπει να είναι κίνητρο μας να το αποκτήσουμε χωρίς να γίνεται εμμονή. Σήμερα σε αντίθεση με δύο δεκαετίες πριν, υπάρχουν αμέτρητα προϊόντα ομορφιάς που θα σε βοηθήσουν να κατακτήσεις το επιθυμητό αποτέλεσμα, δηλαδή ένα glow skin που θα ακτινοβολεί από μακριά.