Το γραφείο μπορεί να γίνει εύκολα χώρος παρεξηγήσεων. Ορίστε μερικά μαθήματα ζωής…
Πιθανότατα έχεις ακούσει τα παρακάτω κλισέ: Μην φεύγεις απο το γραφείο πριν απο το αφεντικό σου ή μη βρίζεις – και σίγουρα, μη μεθύσεις στο Χριστουγεννιάτικο πάρτυ. Δεν λέμε οτι αυτοί οι κανόνες δεν ισχύουν πλέον – ας είμαστε ρεαλιστές, δεν είναι και το ιδανικότερο να μεθύσεις στο ίδιο δωμάτιο με το άτομο που ορίζει το μισθό σου – αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει. Είναι πιο πιθανό να ακούσεις τη λέξη γ*μωτο κατά την ώρα εργασίας (και έρευνες έχουν δείξει πως μπορεί να φέρει τους εργαζόμενους πιο κοντά), ενώ το πιο νέο εργατικό δυναμικό μπορεί να επιφέρει επίσης αλλαγές στην ιεραρχία.
Οπότε, πώς πρέπει να συμπεριφερθείς τώρα; Ρίξε μια ματιά στις παρακάτω συμβουλές.
Μην προσποιείσαι
Στις αρχές της πρώτης μου δουλειάς, το αφεντικό μου πρότεινε να πάμε για φαγητό, λέει η Λορίν, υπεύθυνη μαρκετινγκ. «Είχα ακούσει πως του αρέσει πολύ η ιστορία, οπότε όταν με ρώτησε για τα ενδιαφέροντα μου έσπευσα να του πω, «Αγαπώ την ιστορία». Το αφεντικό μου ήθελε πολύ να μάθει για τα αγαπημένα μου βιβλία και να εστιάσει στο θέμα, έγινε φανερό πως δεν είχα ιδέα. Είναι τόσο εύκολο να μάθεις τι αρέσει στο αφεντικό σου μέσα απο τα social media αλλά τώρα, αν θέλω μια αληθινή επικοινωνία μαζί του, αυτό που χρειάζεται είναι να είμαι ο εαυτός μου.
Μην περιμένεις για να κάνεις καλά τη δουλειά σου
Βρίσκεσαι σε μια δουλειά που δεν σου αρέσει; Ναι, το έχω ζήσει. Η ανεργία στους νέους σήμερα είναι μεγαλύτερη απο οτι παλιότερα. Αλλά το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις είναι να θεωρείς τον εαυτό σου ανώτερο απέναντι στις εργασίες που σου αναθέτουν. Σύμφωνα με τη Deborah Rivera, ιδρύτρια του Τhe Succession Group, «πολλοί εργαζόμενοι δεν προσπαθούν καν να είναι καλοί στη δουλειά τους. Σκέφτονται «θα βάλω τα δυνατά μου όταν ξεκινήσω την καριέρα που θέλω». Ναι, αλλά κανείς δεν θα σε προτείνει για μια επόμενη δουλειά εάν δεν είσαι υπεύθυνος σε αυτή που βρίσκεσαι ήδη. Εκτίμησε κάθε τι που έχεις να κάνεις και κάντο καλύτερα απο τους άλλους.
Πρόσεχε τι λες
«Ένας πελάτης μου ζήτησε να του προτείνω μερικές διαφημιστικές εταιρίες», λέει μας περιγράφη η Μαρία, υπεύθυνη επικοινωνίας. «Οπότε, ήρθα σε επαφή με μια πολύ καλή διαφημιστική και τους είπα σχετικά με την καμπάνια του πελάτη μου, «Ο πελάτης μου σας χρειάζεται. Ίσως έχετε δει ήδη τις απαίσιες διαφημίσεις τους στη πόλη». Όταν η διαφημιστική δέχτηκε, προώθησα τα στοιχεία της στον πελάτη μου και μαζί με αυτά, και το σχόλιο μου. Ο πελάτης μου τηλεφώνησε στο αφεντικό μου για να παραπονεθεί. Ευτυχώς όμως, ο τελευταίος είναι φιλικός –μου υπενθύμισε ωστόσο να είμαι προσεκτική – αλλά πήρα και ένα σημαντικό μάθημα. Σήμερα, όλοι εργάζονται απο το τηλέφωνο τους, για αυτό να είστε προσεκτικοί σχετικά με το τι στέλνετε και σε ποιόν.
Μην σχετίζεσαι με συνάδελφο
Σχέση με συνάδελφο; Σίγουρα συμβαίνει στις μέρες μας. Αλλά πρόσεχε.
Να είσαι ειλικρινής με τον εργοδότη σου
Εργαζόμουν σε μια μεγάλη εταιρεία επικοινωνίας όταν εμφανίστηκε η ευκαιρία να εργαστώ σε ένα τμήμα όπου ήξερα οτι θα ήμουν πολύ περισσότερο ευτυχισμένη», λέει η Nora επιμελήτρια εκδόσεων. «Πήγα σε αρκετά meetings, κρυφά απο το αφεντικό μου. Φυσικά, το έμαθε και ενοχλήθηκε. Τελικά, μου επέτρεψε να μοιράσω το χρόνο μου στα δυο τμήματα. Στην ηλικία μου, πολλοί επιζητούν την επαγγελματική ανάπτυξη, αλλά πρέπει να είσαι ειλικρινής απο την αρχή, όσο άβολο και αν είναι».