Ο αριθμός των γυναικών στο χώρο των επιχειρήσεων στην Αμερική, από το 1972 έως και το 2018 έχει ανέβει περίπου 3.000%. Που σημαίνει ότι οι γυναίκες γράφουν ξανά το βιβλίο για την επιχειρηματικότητα. Αν και το να βλέπεις γυναίκες να έχουν υψηλόβαθμες θέσεις σε μεγάλες επιχειρήσεις είναι αξιοσημείωτο, κάτι εξίσου υπέροχο είναι το να βλέπεις γυναίκες να ανοίγουν τις δικές τους επιχειρήσεις. Οι ιδιοκτήτες που τώρα κάνουν τα βήματά τους στο χώρο αυτό, αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες και μαθαίνουν μέρα με τη μέρα. Δεν είναι εύκολο αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο.
Το Girlboss παρουσίασε πρόσφατα τις καλύτερες συμβουλές για τα πρώτα βήματα στο χώρο των επιχειρήσεων.
1. Οι τιμές σου δεν έχουν να κάνουν με το πόσο αξίζεις εσύ, αλλά αντανακλούν τη γνώση σου και τη πορεία σου
“Ως γυναίκες δεν μπορούμε να δούμε την οικονομική μας αξία. Όταν ξεκίνησα για πρώτη φορά, προσπαθήσω να τιμολογήσω σωστά τα προϊόντα μου. Μου ήταν δύσκολο να ήμουν άνετη με τα όσα χρέωνα. Τρία χρόνια μετά, καταλαβαίνω απόλυτα τις τιμές και την ανάγκη να υπάρχει κέρδος. Η τιμολόγηση των προϊόντων σου δεν αντανακλά την αξία σου αλλά την μέχρι τώρα πορεία σου και τη γνώση σου επάνω στο αντικείμενό σου. Όταν ξεκίνησα να το βλέπω έτσι, ήμουν όσο άνετη έπρεπε να ήμουν. Δεν ήταν κάτι προσωπικό.” -Lisa MacCarthy, Ιδρύτρια και Creative Director
2. Ζήτα βοήθεια για να είσαι μέσα στους χρόνους σου
“Προσέλαβε ένα/μία βοηθό! Το αμελούσα για πάρα πολύ καιρό και όταν ένας άλλος ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης μου έδωσε αυτή τη συμβουλή κατάλαβα το πόσο σημαντικό ήταν. Είχα κάποιον να φιλτράρει τα emails μου, ώστε να μπορώ να επικεντρώνομαι στα σοβαρά και στο να βοηθάω την επιχείρηση να προχωράει. Στο μυαλό μου θεωρούσα πάντα ότι ήταν δύσκολο το να έχεις υπαλλήλους, να έχεις μεγαλύτερο εισόδημα και να απαντάς και σε όλα τα email των πελατών. Τώρα με τον βοηθό μπορώ και τα καταφέρνω αρκετά καλά. Ο βοηθός μου ελέγχει πρώτα όλες τις αιτήσεις και μετά με ενημερώνει σχετικά με τα καλύτερα. Αυτό με βοήθησε να επικεντρωθώ στα σημαντικά.” -Helen Rankin, Συνεργάτης και CMO στο SwagUp.com
3. Μην περιμένεις την τέλεια στιγμή. Όσο πιο γρήγορα ξεκινήσεις, τόσο πιο σύντομα θα χτίσεις το κοινό σου
Το προϊόν σου δεν χρειάζεται να είναι τέλειο για να το παρουσιάσεις. Σκέψου κάτι μικρό και “βγαλε το” στον κόσμο για να μάθεις τι πιστεύει. Και δούλεψέ το! Όσο πιο γρήγορα βρεθείς μπροστά σε κάποιον πιθανό πελάτη, τόσο πιο εύκολα θα σε εμπιστευτεί και θα σε βοηθήσει να πάρεις τον σωστό δρόμο.” -Sarah Greisdorf, CEO στο Holdette
4. Διώξε τον φόβο σου
“Η καλύτερη συμβουλή είναι ότι ο φόβος είναι μία λανθασμένη αντίληψη που μοιάζει αληθινή. Όσο προσπαθώ να μεγαλώσω την επιχείρησή μου, είναι το μόνο πράγματα που υπενθυμίζω στον εαυτό μου. Όσο κοιτάζω γύρω μου ξέρω ότι δεν το ξέρω μόνο εγώ. Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, αντί να αναρωτηθείς για τις ικανότητές σου ξεκίνα να αναρωτιέσαι για τους φόβους σου. Το να ξεκινάς μια επιχείρηση είναι κάτι αρκετά δύσκολο, ακόμα κι αν όλα έχουν έρθει καλά.” -Kinsey Lane Sullivan, Ιδρύτρια του The Lane Collective
5. Αναγνώρισε τις αδυναμίες σου
“Πάνω από όλα, πρέπει να έχεις δίπλα σου τα σωστά άτομα. Όταν η ομάδα σου αποτελείται από άτομα που μοιράζονται τις ίδιες αξίες, τον ίδιο τρόπο σκέψης και έχουν αυτό που λείπει από εσένα. Τότε αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας. Οι περισσότεροι ηγέτες γνωρίζουν τις αδυναμίες τους. Ψάξε για ανθρώπους που το δυνατό τους σημείο είναι το δικό σου αδύναμο κομμάτι. Δώσε βάση σε αυτά που σε κάνουν να ξεχωρίζεις και ενέπνευσε και τους άλλους να το κάνουν.” -Brandi Myree, Συνιδιοκτήτρια του Omni Beauty Group
6. Να έχεις πάντα ως οδηγό σου τις ανάγκες και τα θέλω του πελάτη σου
“Να καταλαβαίνεις τον πελάτη σου. Ποιος είναι ο πελάτης και τι κάνεις για να μένει ευχαριστημένος. Να θυμάσαι ότι ο πελάτης είναι το κέντρο της επιχείρησής σου.” -Simona Sutaviciute, Ιδρύτρια