Όταν πας ένα ταξίδι και κάνεις check-in σε ένα ξενοδοχείο, δε βλέπεις την ώρα να ξαπλώσεις στα καθαρά σεντόνια του δωματίου και το επόμενο πρωί να εξερευνήσεις την πόλη, αφήνοντας πίσω έναν χαμό από ορθάνοιχτες βαλίτσες, ρούχα ανακατεμένα με τα σκεπάσματα, πετσέτες στο πάτωμα για αντικατάσταση. Και το απόγευμα, όταν επιστρέφεις, κατάκοπη από τις βόλτες, ως δια μαγείας όλα είναι τακτοποιημένα και στη θέση τους. Αλλά έλα που δεν είναι μαγεία, αλλά σκληρή δουλειά που τις περισσότερες φορές δεν λαμβάνει την εκτίμηση που της αξίζει.
Παρακάτω ακολουθεί ένας μίνι οδηγός για το πότε πρέπει να δίνεται και πόσο πρέπει να είναι το φιλοδώρημα σε ένα ξενοδοχείο.
Πόσο πρέπει να είναι το φιλοδώρημα
Σύμφωνα με τους travel experts 1-2 ευρώ την ημέρα είναι ένα εντάξει ποσό σαν ευχαριστώ στην καμαριέρα. Το ύψος του φιλοδωρήματος βέβαια ποικίλλει και από τις «απαιτήσεις» ή «επιθυμίες». 2 ευρώ αν ζητήσεις επιπλέον πετσέτες ή κουβέρτα.. Ένας αχθοφόρος καλό είναι να λάβει – αν σε συνοδεύσει μέχρι την πόρτα του δωματίου ή του ταξί – 1-2 ευρώ για κάθε βαλίτσα ή τσάντα. Καλό είναι να δώσεις φιλοδώρημα (5-10 ευρώ στον υπάλληλο της ρεσεψιόν) που θα σε εξυπηρετήσει κάνοντας σου κράτηση σε ένα εστιατόριο ή αγοράζοντας σου εισιτήρια για ένα event.
Γιατί πρέπει να δίνεις φιλοδώρημα κάθε μέρα
Οι καμαριέρες – όπως είναι λογικό – εναλλάσσονται, οπότε είναι προτιμότερο να δίνεις ένα μικρό συμβολικό ποσό κάθε μέρα, παρά ένα μεγαλύτερο την ημέρα που θα φύγεις, έτσι θα είσαι πιο δίκαιη.
Που να αφήσεις ή πώς να δώσεις το φιλοδώρημα
Σε κάποια ξενοδοχεία υπάρχει ειδικός φάκελος, συνήθως στο γραφείο ή το κομοδίνο. Αν δε βρεις κάτι τέτοιο στο δωμάτιό σου, μπορείς να τα αφήσεις σε εμφανές σημείο μαζί με ένα σημείωμα που να αναφέρεις τον λόγο που τα αφήνεις. Είναι ένα λεπτό σημείο αυτό. Οι καμαριέρες είναι πολύ προσεκτικές και δεν θα πάρουν εύκολα χρήματα αν δεν είναι σίγουρες ότι είναι για εκείνες. Για τους υπόλοιπους υπαλλήλους μια διακριτική κίνηση από χέρι σε χέρι, είναι αρκετή.
Πότε να μιλήσεις στο υπεύθυνο του ξενοδοχείου
Όταν βιώνεις κάποια δυσάρεστη εμπειρία σε ένα ξενοδοχείο, δε χάνεις χρόνο και εκφράζεις τα παράπονά σου. Όμως, δεν θα σου κόστιζε τίποτα, μετά το πέρας της διαμονής σου, να ενημερώσεις τον υπεύθυνο προσωπικού, για το καλό επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρουν οι υπάλληλοι. Δεν κοστίζει τίποτα παρά μόνο 5 λεπτά από τον χρόνο σου και, που ξέρεις, ίσως μετά από πολλές θετικές κριτικές να αλλάξουν οι συνθήκες εργασίας τους προς το καλύτερο. Όταν κάνεις καλά πράγματα, αισθάνεσαι και εσύ καλύτερα. Οπότε όλοι βγαίνουν κερδισμένοι.
Φιλοδωρήματα σε άλλες χώρες
Οι “κανόνες” για το φιλοδώρημα, διαφέρουν από χώρα σε χώρα οπότε καλό είναι να συμβουλευτείς κάποια ιστοσελίδα για το τι συνηθίζεται και τι είναι αποδεκτό. Σε κάποιες χώρες για παράδειγμα υπάρχει επιπλέον χρέωση στην τιμή του δωματίου για τις υπηρεσίες ή αλλού το φιλοδώρημα πρέπει να δίνεται πολύ διακριτικά (π.χ. με μια χειραψία) ειδάλλως θεωρείται προσβολή.
Δες ακόμη: Ο σερβιτόρος είναι ένας super ήρωας!