Η γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι ένας χώρος γεμάτος προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για όποια δεν φοβάται να ρισκάρει. Ένας δυναμικός και απαιτητικός τομέας, ένα ταξίδι- όπως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάθε τι στη ζωή- γεμάτο όνειρα, πάθος, αρκετές δυσκολίες και σκληρή δουλειά. Πίσω από αυτές τις επιχειρήσεις θα βρεις γυναίκες που μπόρεσαν και μετέτρεψαν την αγάπη τους αλλά και όσα όνειρα έκαναν σε πράξη. Σ’ αυτόν τον ανταγωνιστικό κλάδο με τις μεγάλες απαιτήσεις, το θάρρος, η υπομονή, η επιμονή και οι νέες και φρέσκιες ιδέες είναι τα μόνα χαρακτηριστικά που χρειάζονται για να φτάσεις όσο πιο κοντά σ’ αυτό που μπορεί να θεωρεί ο καθένας επιτυχία.
Η Σουζάνα Κεγγίτση του Hey Beauty! και η Ελένη Μπουγιουκλή του La Chaine, δύο δυναμικές παρουσίες με δικές τους επιχειρήσεις στο χώρο της ομορφιάς και της μόδας αντίστοιχα, έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν κάνοντας αντιληπτό πως η επιτυχία δεν έρχεται εύκολα αλλά αξίζει να τολμήσει κανείς.
Στο άρθρο αυτό μας περιγράφουν πως αποφάσισαν να ξεκινήσουν, αν αντιμετώπισαν δυσκολίες, τα λόγια που ακολουθούν πιστά και έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην προσπάθειά τους αυτή. Όπως θα διαπιστώσεις έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, για παράδειγμα η αγάπη τους για τη μόδα αλλά και απόψεις που συγκλίνουν σε πάρα πολλά σημεία.
Μέσα από τα λόγια τους γίνεται αντιληπτή η στήριξη που χρειάζεται να δείξεις προς τις ελληνικές επιχειρήσεις. Αυτό όμως που έχει την πραγματική σημασία είναι να βοηθήσεις και να παρακινήσεις τα νέα παιδιά που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο της μόδας και της ομορφιάς ή να ξεκινήσουν μία δική τους επιχείρηση, να μην τα παρατήσουν, να συνεχίζουν να προσπαθούν και να ονειρεύονται μέχρι να τα καταφέρουν.
Τα όνειρα κρατούν τη σπίθα ζωντανή, όπως είχε πει και η Αμερικανίδα Eleanor Roosevelt, «Το μέλλον ανήκει σ’ αυτούς που πιστεύουν στα όνειρά τους». Να θαυμάζεις και να στηρίζεις λοιπόν, την όποια προσπάθεια αυτών των ανθρώπων, υπερνικούν καθημερινά, με θάρρος και πολλά ψυχικά αποθέματα, δυσκολίες για να μπορέσουν να τα καταφέρουν όπως έχουν φανταστεί σε μία αβέβαιη οικονομικά χώρα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Σουζάνα Κεγγίτση είναι ένα από τα πιο ευγενικά και χαρούμενα κορίτσια του χώρου. Δεν θα ακούσεις ποτέ κανέναν να λέει κακή κουβέντα για εκείνη, αφού είναι το καλό παιδί που έχει κερδίσει την εκτίμηση όλων. Ξεκίνησε την ενασχόλησή της με το χώρο της ομορφιάς από την αγάπη της για τη μόδα. Από μικρή ηλικία ήταν ένας χώρος που την γοήτευε. Χωρίς να έχει κάποιο ταλέντο στο design αποφάσισε να σπουδάσει δημοσιογραφία με σκοπό να εργαστεί σε περιοδικό μόδας. Κι έτσι κι έγινε. Στο πρώτο έτος της σχολής της, άρχισε να ¨μοιράζει¨ το βιογραφικό της σε όλα τα περιοδικά μόδας, αφήνοντας το στην είσοδο κάθε εκδοτικού οίκου.
Το περιοδικό Elle ήταν η αρχή γι’ αυτό το ταξίδι. Ως πρώτη της δουλειά ξεκίνησε με γενικά θέματα φυσικά κι έπειτα με θέματα μόδας. Το κομμάτι του beauty μπήκε στη ζωή της ξαφνικά, όταν η τότε αρχισυντάκτρια του περιοδικού, Βάλια Νούσια, την προέτρεψε να ασχοληθεί και να επενδύσει στο κομμάτι της ομορφιάς. Για τη Σουζάνα το κομμάτι μόδα και ομορφιά τότε, ήταν συνυφασμένα κι με μαγικό σχεδόν τρόπο ξεκίνησε.
Η δημιουργία του Hey, Beauty
Αυτό που την μάγεψε και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να την ενθουσιάζει στο χώρο της ομορφιάς είναι η καινοτομία, η έρευνα και το δημιουργικό κομμάτι. Τα νέα θαυματουργά συστατικά που εμφανίζονται για να μας κάνουν να δείχνουμε και νιώθουμε ομορφότερες, η διαδικασία της δημιουργίας ενός νέου προϊόντος και φυσικά τα αποτελέσματα, την έκαναν να θέλει να δημιουργήσει τα δικά της προϊόντα ομορφιάς. Κάπως έτσι, πριν τρία περίπου χρόνια, δημιουργήθηκε από τη Σουζάνα το Hey, Beauty!, μέσα από την προσωπική ανάγκη της να μπει σε ένα lab, να δημιουργήσει συνθέσεις αποτελεσματικές με συστατικά που αγαπά και εμπιστεύεται.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μεγάλη fan των hair accessories, μία μεγάλη τάση τότε στο εξωτερικό, αποφάσισε να δημιουργήσει τα δικά της και ήταν από τα πρώτα προϊόντα που κυκλοφόρησαν από το Hey, Beauty. Παράλληλα είχε ξεκινήσει την έρευνα για τη δημιουργία ενός δικού της καλλυντικού από το μηδέν. Εκεί αντιμετώπισε και την πρώτη δυσκολία. Δεν γνώριζε που θα «βρει» τους κατάλληλους συνεργάτες, που θα κατανοήσουν την ιδεολογία του brand και τη δική της. Το χημείο και το συνεργαζόμενο lab έπρεπε να βρίσκεται και βρίσκεται στην Ελλάδα, καθώς δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του, επιθυμούσε να είναι παρούσα στη διαδικασία της παραγωγής. Ένα αρκετά δύσκολο κομμάτι, οι σωστοί συνεργάτες στην παραγωγή στην Ελλάδα.
Μότο της είναι: η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς και όντως μετά από αποτυχημένα ραντεβού, βρήκε τους κατάλληλους συνεργάτες, που είχαν κατανόηση, αγάπη για τη δουλειά τους και σεβασμό προς τη δική της.
Απέρριψε πολλά δείγματα από συνθέσεις για lip products λόγω των συστατικών τους. Δημιούργησαν μία νέα φόρμουλα από το μηδέν. Χρειάστηκαν δύο χρόνια, άπειρες δοκιμές και έρευνες αλλά τελικά η Hey, Beauty λάνσαρε το αγαπημένο μας πλέον, lip jelly. Το είπε άλλωστε, η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς. Εκείνη τόλμησε και τα κατάφερε.
Το μεγαλύτερο challenge και στο κομμάτι της παραγωγής αλλά και στο δημιουργικό ήταν να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό προϊόν που να έχει αποτελέσματα και να συνδυάζει την ομορφιά του μακιγιάζ με τη μαγεία του skincare. Κάτι που ίσως να μην γνωρίζεις- ούτε κι εμείς- είναι ότι υπάρχουν έτοιμες φόρμουλες, white label προϊόντα που με μία αλλαγή στο packaging δημιουργεί ο καθένας το δικό του προϊόν. Η Hey, Beauty και η Σουζάνα δεν ήθελαν αυτό, επιθυμούσαν να διαφοροποιηθούν από τα υπόλοιπα προϊόντα στην ουσία τους.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το κομμάτι του ανταγωνισμού, τα όρια που πρέπει να θέτουμε και ο σεβασμός
Όπως στις περισσότερες δουλειές, φυσικά και έχει έρθει αντιμέτωπη με τέτοιες συμπεριφορές, τα social media, κομμάτι της δουλειάς της, έχει αποδειχθεί πως είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αυτό που έχει μάθει όσο τα χρόνια περνάνε, είναι να μην κοιτάει τι μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε άλλος αλλά να εστιάζει στο καλύτερο που εκείνη μπορεί να κάνει. Μπαίνοντας στο χώρο του retail διαπίστωσε ότι το κομμάτι του ανταγωνισμού είναι πολύ πιο έντονο. Διοχετεύει όλη της την ενέργεια στα προϊόντα της, δεν τα συγκρίνει με άλλα. Επιλέγει που θα την αφιερώσει, στην αυθεντικότητα, στην αγάπη για ό, τι κάνει. Γι’ αυτό και δεν της ταιριάζει η λέξη «ανταγωνισμός». Την έχει αντικαταστήσει με τη λέξη «συναγωνισμός», χωρίς την ύπαρξη παρασκηνιακών διαμαχών και συγκρούσεων.
Ένα από τα μαθήματα που έχει πάρει όλα αυτά τα χρόνια, έχοντας δουλέψει σε πολύ ανταγωνιστικά περιβάλλοντα, είναι να θέτεις τα όρια σου. Να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να πιέζεις τον εαυτό σου. Ο σεβασμός είναι επίσης ένα απαραίτητο στοιχείο σε όλες τις σχέσεις, πόσο μάλλον τις επαγγελματικές. Όταν νιώσει ότι δεν υπάρχει σεβασμός, απλά αλλάζει πορεία.
Η στήριξη προς τις ελληνικές επιχειρήσεις
Η λογική που ακολουθεί και στην επιχείρησή της είναι: quality over quantity. Όπως αποκάλυψε η παραγωγή είναι κάτι δύσκολο στην Ελλάδα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ακατόρθωτο. Αυτό με τη σειρά του ίσως είναι πιο κοστοβόρο για μία επιχείρηση που αποφασίζει να στηρίξει την παραγωγή των προϊόντων στη χώρα της και μπορεί να αποτυπωθεί και στις τιμές οποιουδήποτε προϊόντος Made in Greece. Σε ένα γενικότερο επίπεδο είναι πολύ σημαντικό να στηρίζεις ελληνικές επιχειρήσεις και μία μεγάλη μερίδα του κόσμου τάσσεται υπέρ αυτού.
Το μήνυμα που προσπαθεί να περάσει μέσα από τη δουλειά της στο Hey Beauty, είναι να κυνηγάς τα όνειρά σου και να δουλεύεις σκληρά γι’ αυτά. Τίποτα δεν μπορεί να συμβεί εν μία νυκτί, αλλά όλα μπορούν να γίνουν με πολλή αγάπη και πάθος.
Σε μία γυναίκα που επιθυμεί να ασχοληθεί με τον κλάδο τον επιχειρηματικό ή το καλλιτεχνικό κομμάτι της μόδας και της ομορφιάς, θα τη συμβούλευε το πιο σημαντικό. Ό, τι κι αν αποφασίσεις να κάνει να το κάνεις μόνο με αγάπη και όχι ως την «εύκολη λύση» γιατί τώρα είναι της μόδας ή γιατί πέτυχε για κάποιον άλλον. Και το επιχειρηματικό κομμάτι αλλά και το creative part απαιτούν γνώσεις, γερό στομάχι και σίγουρα πάθος. Όπως ανέφερε ξανά, το να δημιουργήσεις ένα δικό σου προϊόν μπορεί να γίνει πολύ απλό αλλά το να γνωρίζεις γιατί το κάνεις, τι έχεις δημιουργήσει και να ποντάρεις στην ποιότητα, γιατί η ποιότητα είναι συνώνυμη με το μέλλον της όποιας επιχείρησης, είναι το πιο σημαντικό από όλα.
Social media, επιχείρηση και προσωπική ζωή
Μία αρκετά μεγάλη συζήτηση που για τη Σουζάνα καταλήγει σε μία μεγάλη διαπίστωση, στη ζωή δεν είναι εύκολο να είναι πάντοτε όλα ισορροπημένα. Είναι σημαντικό να μπορείς να ξεχωρίζεις και να αναγνωρίζεις που χρειάζεται να αφιερώσεις την προσοχή σου και την ενέργειά σου. Έχουν υπάρξει μέρες για μεγάλο χρονικό διάστημα που έχει χρειαστεί να παραμείνει στο Hey Beauty μέχρι τα ξημερώματα. Άλλες που η οικογένειά της την είχε περισσότερη ανάγκη και κάποιο άλλο κομμάτι έμεινε πιο πίσω και μέρες, Σαββατοκύριακα ολόκληρα που έχει παραμείνει σπίτι για να δημιουργήσει περιεχόμενο για τα social media γιατί τις καθημερινές οι υποχρεώσεις τρέχουν και τις αποσπούν την προσοχή. Πρόκειται για κάτι που τη γεμίζει και την ενθουσιάζει. Αποκαλεί τον εαυτό της τυχερό για τους ανθρώπους της που είναι πάντα δίπλα της και δείχνουν κατανόηση. Οι ανθρώπινες σχέσεις, το πιο σημαντικό και πάντα θα επενδύει σ’ αυτούς, στην αγάπη και στην ειλικρίνεια. Και δεν πρόκειται για ουτοπικό σενάριο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Ελένη Μπουγιουκλή ή αλλιώς Fashionell, το κορίτσι με την κλασσική μεσογειακή ομορφιά πέρασε τα παιδικά της χρόνια και μεγάλωσε στην Ύδρα, ένα νησί που μοιάζει λες και ξεπήδησε από τον πίνακα κάποιου κλασσικού μεγάλου ζωγράφου. Το νησί του Αργοσαρωνικού διέπεται από έναν καλλιτεχνικό χαρακτήρα, έτσι κι εκείνη δεν θα μπορούσε να παραμείνει ανεπηρέαστη, υπήρχε πάντοτε μία έλξη για τη ζωγραφική και το σχέδιο. Σχεδόν ερωτευμένη με τη μόδα, κάτι που καταλαβαίνεις αμέσως από τη φινέτσα και την κομψότητα που αποπνέει και σε παραπέμπει σε κάποια άλλη μακρινή εποχή.
Ξεκίνησε δειλά στο χώρο στα δεκαοκτώ της, όταν και πέρασε σε Πανεπιστήμιο της μόδας. Στην εποχή που μεσουρανούσαν στην Ελλάδα οι bloggers, που σήμερα έχουν εξελιχθεί σε influencers, ξεκίνησε μπαίνοντας στο χώρο ως Fashionell δημιουργόντας το δικό της blog όπου και έγραφε μικρά άρθρα μόδας και ομορφιάς. Φυσικά πέρασε από διάφορες δουλειές χωρίς όμως ποτέ να απομακρύνεται από τον κλάδο της μόδας που όπως διαπιστώνεις και αντιλαμβάνεσαι βλέποντας τις δημιουργίες της, είναι γεννημένη γι΄αυτόν.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Για πέντε χρόνια- από το 2013 μέχρι και το 2018- έκανε styling, content creator για διάφορες εταιρείες, εργάστηκε σε pr agency, σε διαφημιστική και σε πολλά άλλα ακόμα. Μετά από μία μεγάλη προσωπική αναζήτηση το 2019, δημιούργησε τη δική της επιχείρηση το La Chaine. Το 2020 αποτέλεσε τη χειρότερη χρονιά στη ζωή της μέχρι και σήμερα, την πείσμωσε και την έκανε να θέλει να αποδείξει ότι θα φτάσει το La Chaine όσο πιο ψηλά μπορούσε. Με το προσωπικό της γούστο, τη φυσική κομψότητα της και μέσα από πολύ σκληρή δουλειά, τα κατάφερε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι δυσκολίες, ο ανταγωνισμός και η φράση που δεν ξεχνά ποτέ
Σε όλα αυτά τα χρόνια ήρθε αντιμέτωπη με πολλές δυσκολίες άλλες μεγάλες κι άλλες πιο μικρές, όπως όμως θα συνέβαινε σε κάθε κλάδο. Όταν την ρωτήσαμε αν ως γυναίκα αισθάνθηκε να υπάρχουν διαφορετικές δυσκολίες σε έναν τόσο απαιτητικό κλάδο σε σύγκριση με έναν άντρα, εκείνη προτίμησε να μην κάνει το διαχωρισμό στα δύο φύλλα, θα είχε τις ίδιες δυσκολίες είτε ως άντρας είτε ως γυναίκα, δεν θα υπήρχε διαφορά αλλά και να υπήρχε, είναι κάτι που ποτέ δεν θα επέτρεπε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Σε όλα της τα βήματα κουβαλάει μαζί της την κουβέντα μιας πολύ καλής φίλης της και πορεύεται μ’ αυτήν , «Δεν σκέφτονται όλοι οι άνθρωποι το ίδιο». Έχει καταλήξει σε μία πολύ μεγάλη αλήθεια, δεν μπορούμε να φτιάξουμε όλο τον κόσμο, ώστε να είναι όλοι ευγενικοί και τυπικοί. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε τουλάχιστον, είναι με σεβασμό να θέτουμε τα όρια μας στον τρόπο που επιθυμούμε να μας απευθύνονται.
Σε έναν χώρο γεμάτο ανταγωνισμό, εκείνη στέκεται δυναμικά και περήφανα δείχνοντας την προτίμησή της στον υγιή ανταγωνισμό. Ένας άνθρωπος μπορεί να βλέπει τη δουλειά κάποιου, να τη θαυμάζει, να εμπνέεται από αυτήν αλλά παράλληλα να μπορεί να τη στηρίξει κιόλας. Προτιμά να στηρίζει τους άλλους Έλληνες σχεδιαστές από το να σπαταλάει την ενέργειά της στο να ανταγωνίζεται, όπως θαυμάζουν κι εκείνη άλλωστε. Υπάρχει χώρος για όλους σε κάθε κλάδο, όταν φυσικά υπάρχει σεβασμός.
Η μοναδική ταυτότητα που διαθέτει η ελληνική μόδα αξίζει να μοιράζεται και να προωθείται
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια παρατηρεί μεγάλη ανταπόκριση από τους καταναλωτές προς τις ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν καταφέρει να επιβιώσουν προσελκύοντας όλο και περισσότερο κοινό. Ίσως το πιο σημαντικό και το πιο ελπιδοφόρο είναι η εκτίμηση που λαμβάνουν οι νέοι σχεδιαστές, καθώς και ό,τι νέο προσπαθεί να δημιουργηθεί στην Ελλάδα. .
Σε μία νέα κοπέλα που επιθυμεί να κάνει τα δικά τα βήματα τόσο στο χώρο της επιχειρηματικότητας όσο και στο πιο καλλιτεχνικό κομμάτι που αφορά τη μόδα, η συμβουλή που έχει να προσφέρει, είναι «να δημιουργεί αυτό που την εμπνέει. Να ενημερώνεται αλλά να προσπαθεί να μην επηρεάζεται απόλυτα από αυτά που βλέπει. Τελικά, να κάνει αυτό που έχει ονειρευτεί».