Οι υπηρεσίες μέσω συνδρομής (subscription), ποικίλουν και ολοένα και παίρνουν τα πάνω τους το τελευταίο διάστημα. Πλέον, θα λέγαμε, πως αποτελεί απαραίτητο συστατικό της ζωής. Να σου θυμίσω το Netflix; To Spotify; To Amazon Prime; Tην Apple Music; Αποτελούν συνδρομητικές πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών διασκέδασης. Ακόμα και το tinder – dating app, υπόσχεται βελτιωμένες παροχές κάνοντας τον λογαριασμό σου premium. Ουσιαστικά, η όλη κατάσταση, βοηθά όσους έχουν πολλά στο κεφάλι τους να συγκεντρώσουν όσα τους αφορούν, και να έχουν εύκολη και ολοκληρωμένη πρόσβαση. Αναλογίσου το E-food ή το Wolt, από πόσο κόπο και χρόνο σου γλυτώνουν.
Πρόκειται για ένα template, το οποίο υιοθετήθηκε και από την travel βιομηχανία
Τα πρώτα βήματα αυτού, έγιναν το 2017, όπου μία εταιρεία, λεγόμενη Final Price, λάνσαρε μία εφαρμογή που σκόπευε να γίνει το Amazon Prime των ταξιδιών. Επί της ουσίας, προσέφερε στους χρήστες της τη δυνατότητα να έχουν εύκολη πρόσβαση στις καλύτερες δυνατές τιμές ξενοδοχείων, πτήσεων, ενοικίασης αυτοκινήτου, μέσα από τη συνδρομή τους στο app – κόστους 99$.
Το 2018, η εταιρεία BRB (BeRightBack), εισήγαγε μια υπηρεσία όπου η ταξιδιώτες, με μια συνδρομή 49,99£/μήνα, θα είχαν ως επιστροφή 3 ταξίδια – έκπληξη μέσα στο χρόνο, ανά τέσσερις μήνες. Ένα μήνα πριν το εκάστοτε ταξίδι, αποκαλυπτόταν στον χρήστη ο προορισμός και οι λεπτομέρειες για την πτήση, το ξενοδοχείο και τα συναφή. Έτσι, ο χρήστης γλίτωνε χρόνο και κόπο από την οργάνωση ενός νέου ταξιδιού.
Το εν λόγω concept, μέχρι πρόσφατα, απουσίαζε από το luxury travel, δηλαδή τα ταξίδια πολυτελείας. Η Safara, ήταν η αυτή που έφερε το θέμα στο προσκήνιο και αποφάσισε να ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς ταξιδευτές με τα πιο υψηλά στάνταρ. Οι χρήστες πλήρωναν μια ετήσια συνδρομή 175£ με αντάλλαγμα δωρεάν ταξίδια, κάθε φορά που επέλεγαν διαμονή μέσα από τη λίστα με τα πολυτελή καταλύματα. Δουλεύει δίνοντας την προμήθεια που προέκυπτε από το κλείσιμο ξενοδοχείου, πίσω στον συνδρομητή, μέσα από τη Safara, και έτσι γίνονταν τα δωρεάν ταξίδια.
Η Maya Poulton, συν ιδρύτρια της Safara, εξηγεί πως με αυτόν τον τρόπο,”Όλα τα hotel booking sites βγάζουν χρήματα”. Χρεώνοντας δηλαδή, ιδιαιτέρως υψηλή προμήθεια – πάνω από 30%/κράτηση. Ενώ, στην περίπτωση της Safara, η προμήθεια γυρίζει στους συνδρομητές – 100%. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την ίδια, η εταιρεία, θέλοντας να μειώσει το ρίσκο, αν υπάρχει διαφορά προμήθειας/ποσού, η διαφορά επιστρέφεται στον χρήστη, μετά τον πρώτο χρόνο. Η όλη διαδικασία είναι πολύ ελκυστική για όσους ταξιδεύουν συχνά για διασκέδαση ή δουλειά, σωστά;
“Η Safara είναι φτιαγμένη για τους ανθρώπους που ταξιδεύουν όλη την ώρα”, δηλώνει η Poulton. Η ίδια, συστήνει πως “αν κάνεις παραπάνω από πέντε ταξίδια ετησίως και αγαπάς τα ξενοδοχεία, τότε θα λατρέψεις και τη Safara.”
Στη Safara, είσαι σε θέση με επιλέγεις μέσα από 7,000 ξενοδοχεία υψηλής ποιότητας παγκοσμίως, σε αντίθεση με τα ίδια τα ξενοδοχεία, όπου προσφέρουν περιορισμένη γκάμα. Τι καλύτερο, λοιπόν, για σένα που ταξιδεύεις τόσο συχνά;
Παλιότερα, τα πράγματα ήταν αλλιώς, και οι ταξιδιώτες προτιμούσαν να μένουν μονάχα σε γνωστές αλυσίδες ξενοδοχείων. Η κατάσταση αυτή όμως δεν υφίσταται πια. Πλέον όσοι ταξιδεύουν θέλουν να ξυπνούν σε όμορφα και επιμελημένα ξενοδοχεία. Χωρίς αν είναι απαραίτητα γνωστά.
Εσύ τι άποψη έχεις όσον αφορά όλο αυτό; Πώς σου φαίνεται η ιδέα; Θα το δοκίμαζες; Μήπως ήρθε η ώρα να τσεκάρεις πιο αναλυτικά το subscription travel; Αν πάντως, γυρνώντας από ένα ταξίδι, σκέφτεσαι ήδη το επόμενο, μάλλον καλά θα κάνεις να αρχίσεις να το ψάχνεις πιο επισταμένα.