Στη δουλειά είναι πολύ εύκολο να πέσεις στην παγίδα και ξαφνικά να μεταμορφωθείς σε ρομπότ ή αλλιώς σε τέρας εργασίας … ψυχρό και αποστασιοποιημένο από όλα. Πίεση, άγχος, deadlines, γρήγοροι ρυθμοί και ιεραρχία είναι αυτά που θα σε σπρώξουν στο βωμό του λάθους και θα σε μεταμορφώσουν σε ένα τοίχο από μπετόν που δεν τον αγγίζει τίποτα. Ακόμα και οι πιο ευγενικοί άνθρωποι μπορούν να χάσουν το χιούμορ τους, την καθημερινή τους καλοσύνη και λεπτότητα κάτω από τις «σκληρές» συνθήκες εργασίας. Το κλειδί είναι να θυμάσαι ότι ανεξάρτητα από τις συνθήκες εργασίας και την πίεση που υπάρχει ο κάθε άνθρωπος πρέπει να διατηρεί την ανθρωπιά του, κλειδί που δε θα βλάψει καθόλου την επαγγελματική αποτελεσματικότητα σου!
Εάν βλέπεις τον εαυτό σου σε τρία από τα παρακάτω, τότε τα πράγματα είναι σοβαρά!
Ζεις σε παράνοια
Στρεσάρεσαι από καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, δίνεις όλη σου την ενέργεια στις «προτεραιότητες» που θέτεις στον εαυτό σου και παρερμηνεύεις καθετί. Ηρέμησε και ακολούθησε αυτό: κάνε μικρές και ήρεμες ερωτήσεις στους συνεργάτες σου όπως «Τι ακριβώς εννοείτε;» ή «Ποιες είναι οι προθέσεις σας;». Απλές ερωτήσεις, χωρίς επιθετικότητα που θα οδηγήσουν σε ξεκάθαρες απαντήσεις, εκτόνωση της έντασης και τέλος επίτευξη του στόχου σας.
Δεν λες ευχαριστώ!
Το ευχαριστώ είναι ίσως από τις πιο βασικές και σημαντικές λέξεις που πρέπει να λέμε, ειδικά στο χώρο εργασίας μας. Οκ, μέσα στο άγχος, την κούραση και το γοργό ρυθμό που εκτυλίσσονται τα πράγματα είναι λογικό ότι δεν το έχει συνεχώς στο μυαλό σου και συνεπώς δεν το λες συχνά. Αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε την ευγένεια μας και τους καλούς μας τρόπους. Πες ευχαριστώ σε αυτόν που σε βοήθησε με την παρουσίαση σου, σε αυτόν που σπατάλησε λίγο απ΄ τον χρόνο του για να σου εξηγήσει κάτι, σε αυτόν που δουλεύει για σένα. Ίσως είναι μικρή λέξη αλλά η σημασία της είναι μεγάλη!
Η βασίλισσα του πάγου
Δε σε αγγίζει τίποτα. Μόλις πατήσεις το πόδι σου δουλεία έχεις ένα διακόπτη που κλείνει τα συναισθήματα σου. Το πιο σημαντικό για σένα είναι η αποτελεσματικότητα, η επιτυχία και η επίτευξη των στόχων που θέτεις. Δεν δίνεις παραπάνω δικαιώματα και είσαι αυστηρή. Δεν εκφράζεις τα συναισθήματά σου και δεν σε απασχολούν και τα ζητήματα των άλλων. Με λίγα λόγια μεταμορφώνεσαι σε ένα παγερό επαγγελματία. Αυτό που κάνεις δεν είναι ωραίο, δεν ξέρω αν το ξέρεις αλλά πρέπει να στο πει κάποιος! Μια προσπάθεια αξίζει τον κόπο.
Αναθέτεις projects στους λάθους ανθρώπους
Η έλλειψη χρόνου είναι μία από τις σημαντικότερες πηγές συγκρούσεων στις επιχειρήσεις. Ωστόσο, πολύ συχνά, λόγω έλλειψης χρόνου μπορεί να δίνονται «αποστολές» οι οποίες όμως δεν μπορεί να εκπληρωθούν με επιτυχία ή και καθόλου. Μέσα στη βιασύνη και το στρες, επιμένουμε να πάρουμε αυτό που θέλουμε, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας τα προβλήματα και τις συνθήκες που προκύπτουν. Για να αποφευχθούν λοιπόν οι εντάσεις και να έχει ο καθένας αυτό που θέλει στο τέλος της ημέρας πρέπει να κάνουμε κάτι πολύ απλό. Να ρωτάμε! Πριν αναθέσεις κάτι σε κάποιον ρώτα τον ποιο είναι το πρόγραμμά του και οι υποχρεώσεις του κι από εκεί και πέρα βλέπετε μαζί κατά πόσο είναι εφικτό να το αναλάβει.
Στέλνεις πάρα πολλά e-mail
Μην κάνεις αυτό που δε θέλεις να σου κάνουν. Και αυτό ισχύει απόλυτα στην περίπτωση των μειλ! Η λήψη 15 μηνυμάτων σε ένα λεπτό είναι πραγματικά μια μεγάλη πηγή άγχους. Αγχώνεσαι μόνο και μόνο με τον αριθμό χωρίς καν να τα ανοίξεις. Πρέπει να τα ανοίξεις, να τα διαβάσεις, να καταλάβεις τι χρειάζεται να κάνεις, αν χρειάζεται να κάνεις κάτι, αν σε αφορούν, αν είναι στα πολύ επείγοντα και μπλα μπλα μπλα. Αυτόματα αυτό είναι ένα έξτρα βάρος εργασίας. Οπότε μην το κάνεις για να μη σου το κάνουν. Σταμάτα να στέλνεις ένα μειλ σε πολλούς παραλήπτες εάν το θέμα δεν τους αφορά άμεσα. Αποσπάς χρόνο από τη δουλειά τους όπως και αυτοί από τη δική σου!