Το LinkedIn είναι μία digital επαγγελματική εκδοχή του εαυτού σου. Δεν έχει να κάνει με το πού έφαγες brunch ή την καλύτερη selfie αλλά με το πώς προωθείς έξυπνα εσένα.
Το LinkedIn είναι μία πλατφόρμα όπου μπορούν να προκύψουν επαγγελματικές ευκαιρίες, αν την εκμεταλλευτείς σωστά. Ωστόσο, πολλοί ίσως τη συγχέουν με άλλα social media που περισσότερο σκοπό έχουν να προβάλλουν τη ζωή σου καθημερινά. Στη συγκεκριμένη έχεις την πολυτέλεια να φτιάξεις ένα ψηφιακό βιογραφικό, να κάνεις διασυνδέσεις και να δικτυωθείς επαγγελματικά. Υπάρχουν λοιπόν μερικά do’s αλλά κυρίως don’ts για να προβάλεις αποτελεσματικά τη δουλειά σου στο LinkedIn.
1. Μην συνδέεσαι με άτομα που δεν γνωρίζεις – Κυνήγησε εκείνους που σε ενδιαφέρουν επαγγελματικά
Το LinkedIn έχει σκοπό να “ενώσει” ανθρώπους που μπορούν να αποκομίσουν κάτι επαγγελματικά ο ένας από τον άλλον. Μην κυνηγάς λοιπόν τους πολλούς φίλους σε αυτή την πλατφόρμα. Σημασία δεν έχει η ποσότητα αλλά η ποιότητα. Στόχευσε σε εκείνους που θα ήθελες να δεις σε κάποιο meeting ή να συνεργαστείς. Σε αυτούς, μπορείς να στείλεις και ένα επαγγελματικό μήνυμα αφού κάνεις το αίτημα σου, προκειμένου να συστηθείς και να παρουσιάσεις σύντομα τον εαυτό σου.
2. Μην δημοσιεύσεις την καλύτερη selfie – Μία επαγγελματική φωτογραφία του εαυτού σου είναι αρκετή
Μία πολύ ωραία φωτογραφία σε ένα πολύ ωραίο μέρος δεν θα χρησιμεύσει στο LinkedIn. Αν θέλεις και μπορείς, αξίζει να επενδύσεις σε μία επαγγελματική φωτογραφία για να έχεις για το προφίλ σου αλλά και το βιογραφικό σου. Θα φαίνεσαι πιο επαγγελματίας και με περισσότερο κύρος. Μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, γι’ αυτό φρόντισε να κάνεις σωστή επιλογή.
3. Μην κάνεις spam με ευχές – Στείλε συγκεκριμένες ευχές
Δεν χρειάζεται να στείλεις χρόνια πολλά σε όποιον έχεις στο LinkedIn. Μπορείς όμως να συγχαρείς για την προαγωγή ή την αλλαγή θέσης κάποιου. Δώσε έμφαση περισσότερο στο να δίνεις boost σε κάποιο επίτευγμα. Επιπλέον, αντί να ρωτήσεις τι μπορούν να κάνουν εκείνοι για εσένα, ρώτησε σε τι μπορείς να φανείς χρήσιμος εσύ. Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να γίνεις και εσύ κομμάτι κάποιου επιτεύγματος.
4. Κάνε έξυπνες δημοσιεύσεις
Στο LinkedIn δεν χρειάζεται να ανεβάσεις κάποιο αφηρημένο quote ή το πού βλέπεις Netflix. Αντίθετα, μπορείς να οικοδομήσεις ένα διαδικτυακό μέρος όπου θα μπορείς να λες την άποψη σου, να δημοσιεύεις άρθρα και νέα που είναι επίκαιρα. Μη διστάζεις να δημοσιεύσεις για παράδειγμα περιεχόμενο από αξιόπιστες πηγές όπως η Forbes,Entrepreneur ή Bloomberg. Φρόντισε το προφίλ σου να είναι προσεγμένο και ένας χώρος όπου έχεις το δικό σου χαρακτήρα και επαγγελματική προσωπικότητα.