Τον περασμένο Δεκέμβριο, τέθηκε σε ισχύ στον Καναδά η πολυαναμενόμενη απαγόρευση των δοκιμών στα καλλυντικά, σε ζώα. Ενώ πολλές μάρκες είχαν ήδη διακόψει ή είχαν λάβει μέτρα για να τερματίσουν την πρακτική αυτή, αξίζει να ενημερωθείς για την ορολογία, για να διασφαλίσεις ότι είσαι ο πιο “φιλικός προς τα ζώα καταναλωτής ομορφιάς” που μπορείς να είσαι.
Η Liz White, διευθύντρια της Animal Alliance of Canada, και η Aviva Vetter, ανώτερη διευθύντρια καλλυντικών στο Humane Society International, θα σε βοηθήσουν να αποκωδικοποιήσεις τι σημαίνει πραγματικά το Cruelty-Free στα προϊόντα ομορφιάς, και άλλες ετικέτες.
Cruelty-Free
Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, τα προϊόντα μπορούν να χαρακτηρίζονται ως προϊόντα Cruelty-Free, εάν δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα μετά την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης τον περασμένο Δεκέμβριο. Υπάρχουν μερικές παραλλαγές που πρέπει να αναζητήσεις: Οι ετικέτες μπορεί επίσης να αναγράφουν “No animal testing” ή “Not tested on animals”.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα υγείας του Καναδά, δεν θα ελέγχει τους ισχυρισμούς των εμπορικών σημάτων, εκτός εάν υποβληθεί καταγγελία κατά ενός προϊόντος.
Leaping Bunny
Αυτή η πιστοποίηση εγγυάται ότι τα προϊόντα που φέρουν το λογότυπό της ή/και αναφέρονται στον ιστότοπό της, δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα. Δεν πληρώνουν όλες οι μάρκες με πιστοποίηση Leaping Bunny για να χρησιμοποιούν το λογότυπο στις συσκευασίες τους, αλλά μπορείς να δεις την εφαρμογή ή τον ιστότοπο για μια πλήρη ενημέρωση. Οι καναδικές μάρκες υποδεικνύονται με το λογότυπο του φύλλου σφενδάμου, διευκολύνοντας την υποστήριξη τοπικών επιχειρήσεων.
Beauty without Bunnies
Η οργάνωση για τα δικαιώματα των ζώων PETA, έχει τη δική της δημοφιλή πιστοποίηση, με λογότυπο λαγουδάκι. Η βάση δεδομένων της με δυνατότητα αναζήτησης περιλαμβάνει περισσότερες από 6.500 μάρκες. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, οι εταιρείες μπορούν να πιστοποιηθούν είτε ως “Animal Test Free” είτε ως “Animal Test Free and Vegan”. Το πρώτο διασφαλίζει ότι οι εταιρείες και οι προμηθευτές τους “δεν διεξάγουν, δεν αναθέτουν, δεν πληρώνουν και δεν επιτρέπουν δοκιμές σε ζώα για τα συστατικά, τις συνθέσεις ή τα τελικά προϊόντα τους οπουδήποτε στον κόσμο και ότι δεν θα το κάνουν ποτέ στο μέλλον”. Το δεύτερο χρησιμοποιείται για εταιρείες που πληρούν αυτό το πρότυπο και δεν χρησιμοποιούν συστατικά ζωικής προέλευσης σε κανένα από τα προϊόντα τους.
Vegan
Αν αποφεύγεις εντελώς τα ζωικά προϊόντα, να γνωρίζετε ότι το Cruelty-Free δεν σημαίνει απαραίτητα Vegan. Tα προϊόντα Cruelty-Free μπορεί να περιλαμβάνουν, ας πούμε, λανολίνη ή κερί μέλισσας. “Θα συνιστούσα να αναζητήσετε τα Cruelty-Free, Non-animal-tested και Vegan, επειδή όλοι αυτοί οι όροι, μιλούν για διαφορετικές πτυχές της χρήσης των ζώων και της σκληρότητας”, λέει η White.
Μπορούν τα προϊόντα να πωλούνται στην Κίνα και να είναι Cruelty-Free;
Μέχρι πρόσφατα, η Κίνα απαιτούσε τα εισαγόμενα καλλυντικά να υποβάλλονται σε δοκιμές σε ζώα. Μια ρυθμιστική αλλαγή το 2021 σήμανε ότι οι εταιρείες ομορφιάς, μπορούν πλέον και να πωλούν στην Κίνα και να είναι Cruelty-Free. Εφόσον πληρούν ορισμένα πρότυπα παραγωγής, “τα εισαγόμενα καλλυντικά, όπως σαμπουάν, ρουζ, μάσκαρα και αρώματα, ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων προσωπικής φροντίδας που πωλούνται στην Κίνα, δεν χρειάζεται πλέον να δοκιμάζονται σε ζώα σε κινεζικά εργαστήρια”, λέει η Vetter. “Ορισμένα καλλυντικά, όπως οι βαφές μαλλιών, τα προϊόντα τριχόπτωσης και τα αντηλιακά, εξακολουθούν να απαιτούν δοκιμές σε ζώα, οπότε αναζητήστε μια ετικέτα Cruelty-Free, Leaping Bunny ή PETA”.