Αν πούμε ότι έχουμε συνδέσει ένα spot με την απόλαυση του καφέ και τις self love στιγμές μας, αυτό θα είναι τα Starbucks. Συνδυάζουν την απόλυτη αγάπη προς τον καφέ και τη σίγουρη απόλαυσή του, με έναν χώρο που εμπνέει. Δίνει έμπνευση από διάβασμα μέχρι βαθιές συζητήσεις. Aπό εκείνες που νιώθεις πως ανοίγεις την καρδιά σου και φεύγεις εκατό φορές πιο ήρεμος από όταν πήγες. Ακόμα ένας λόγος που κάνει τα Starbucks ίσως το αγαπημένο μας μέρος στον κόσμο είναι οι baristas τους. Eκτός από επαγγελματίες του καφέ θα μπορούσαν να γίνουν και επαγγελματίες mood makers. Από τον τρόπο που σε υποδέχονται μέχρι την αγάπη με την οποία φτιάχνουν τον καφέ σου.

Eμείς θελήσαμε να μιλήσουμε με κάποιους αγαπημένους μας baristas και να μάθουμε κάποια από τα μυστικά τους. Ξεκινώντας από τον Παύλο Καραβίδα, που δουλεύει στα Starbucks της οδού Λαζαράκη στη Γλυφάδα.

Πότε ξεκίνησε η επαγγελματική σου πορεία στα Starbucks; Με ποια αφορμή έστειλες το βιογραφικό σου στην εταιρεία;

Η επαγγελματική μου σταδιοδρομία στα Starbucks ξεκίνησε πριν από οκτώ χρόνια και συγκεκριμένα στις 25 Μαρτίου του 2011. Αφορμή γι’ αυτό το επαγγελματικό μου ξεκίνημα αποτέλεσε η λατρεία που είχα ήδη για τα πολλά και διαφορετικά ροφήματα της εταιρείας, αλλά και το ιδιαίτερα φιλικό και ζεστό περιβάλλον που βίωνα κατά την εξυπηρέτηση μου στα καταστήματα ως πελάτης από τους baristas.

Τι έχει αλλάξει από τότε; Πώς έχεις εξελιχθεί μέσα στην εταιρία;

Θα έλεγα πως έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και κυρίως στο κομμάτι της ανάπτυξής μου σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, βάσει της φιλοσοφίας που έχει η εταιρεία. Με στόχο τη συνεχή και σταθερή ανάπτυξη όλων των εργαζομένων, κάθε μέρα έχεις την ευκαιρία γίνεσαι καλύτερος, με περισσότερη εμπειρία και να αποκτάς γνώσεις σε πολλά επίπεδα σε ότι έχει σχέση με τον καφέ που εύκολα μοιράζεσαι με τους γύρω σου, συναδέλφους και πελάτες.

Τι είναι αυτό που κάνει τον καφέ των Starbucks μοναδικό;

Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η ποιότητα του καφέ που προμηθευόμαστε, αλλά και το πάθος και η αγάπη που έχουμε όλοι για αυτόν. Κάτι που φαίνεται σε κάθε κούπα καφέ που φτιάχνουμε.  Tα Starbucks, φροντίζουν ο καφές που απολαμβάνουμε να πληροί, σε όλα τα στάδια τις προδιαγραφές που χρειάζεται, για να μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως προσφέρουμε στους πελάτες μας τον καλύτερο καφέ, βελτιώνοντας παράλληλα τις ζωές των ανθρώπων που τον καλλιεργούν.

Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την πρώτη μέρα σου στη δουλειά;

Η πρώτη μου μέρα στη δουλειά είχε ιδιαίτερα αλλά και δυνατά συναισθήματα. Ένιωσα πως έγινα μέλος μιας μεγάλης οικογένειας (αυτής των partners της Starbucks), η οποία με αγκάλιασε με πολύ αγάπη από την πρώτη στιγμή. Δεν ένιωσα ποτέ μόνος μου και αυτό με έκανε να νιώθω σιγουριά σε κάθε μου βήμα. Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μου στον κόσμο του καφέ!

Πες μας ποιο είναι αυτό το ένα soft skill που κάνει έναν Barista καλό στη δουλειά του;

Θεωρώ πως ένας Barista πρέπει να έχει ένα σύνολο από soft skills για να χαρακτηριστεί καλός εκτός από τη γνώση και την εμπειρία στο να φτιάχνει ροφήματα όπως ακριβώς τα θέλουν οι πελάτες. Κάποια από αυτά είναι η οργάνωση, η συνέπεια, η ταχύτητα, η φιλικότητα, η ομαδικότητα αλλά και το πιο βασικό, ο τρόπος επικοινωνίας με τους πελάτες!

Μοιράσου μαζί μας ένα Pro Tip για την τέλεια κούπα καφέ

Ακολουθώντας πάντα τις τέσσερις Θεμελιώδεις Αρχές του καφέ, για μια τέλεια κούπα καφέ, θα πρέπει να έχουμε τη σωστή αναλογία (π.χ. 10 γρ. αλεσμένου καφέ για κάθε 180 ml νερού για καφέ φίλτρου). Το άλεσμα των κόκκων του καφέ με βάση τη μέθοδο εκχύλισης που θα χρησιμοποιήσουμε, το νερό (καλό θα ήταν να είναι φιλτραρισμένο ή εμφιαλωμένο) και φυσικά η φρεσκάδα του καφέ μας.

Πες μας το βασικό χαρακτηριστικό ενός καλού πελάτη

Το βασικό χαρακτηριστικό ενός καλού πελάτη είναι η εμπιστοσύνη και η αναγνώριση της εξειδίκευσης μας στον καφέ που μας χαρίζει καθημερινά με την προτίμησή του. Μέσα σε ένα κλίμα οικειότητας και φιλικότητας που εμείς ονομάζουμε «Το Τρίτο Μέρος», δηλαδή το μέρος/στέκι που κάποιος έρχεται ανάμεσα στο σπίτι και τη δουλειά του.

Αλλά και ενός δύσκολου πελάτη

Το μόνο που θα μπορούσα να αναφέρω ως  χαρακτηριστικό ενός δύσκολου πελάτη θα έλεγα πως είναι η απαιτητικότητα, η οποία όμως μας εξελίσσει και μας κάνει καλύτερους. Στόχος μας είναι να αντιλαμβανόμαστε πάντα τις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά και να προσπαθούμε όσο μπορούμε να τις ικανοποιούμε με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο.

Ζητήσαμε από έναν barista να μας δώσει το pro tip του για την τέλεια κούπα καφέ

Ποιο είναι το αγαπημένο σου ρόφημα Starbucks;

Ο έρωτας μου με το συγκεκριμένο ρόφημα είχε ξεκινήσει από την περίοδο που ήμουν ακόμη πελάτης. Χαρακτηριστικό του αποτελεί η αποκλειστικότητα του ροφήματος από τα Starbucks. Ο απολαυστικός συνδυασμός του σιροπιού βανίλιας με το φρέσκο γάλα και της πλούσιας βουτυρένιας καραμέλας, το κάνει να ξεχωρίζει από κάθε άλλο ρόφημα!

Φυσικά αναφέρομαι στο αγαπημένο, ένα και μοναδικό, Caramel Macchiato!

Υπάρχει κάποια αγαπημένη σου προσωπική συνήθεια που να έχεις συνδέσει με τα Starbucks; Αν ναι, ποια είναι αυτή;

Υπάρχει μία αγαπημένη προσωπική συνήθεια η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα Starbucks και αυτή είναι η γευστική δοκιμή του καφέ. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας όλων των partners, το οποίο μας ταξιδεύει στη χώρα προέλευσης του κάθε καφέ! Η συγκεκριμένη διαδικασία μας βοηθά να αναγνωρίσουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ποικιλίας καφέ: Από τα  διαφορετικά αρώματα, την οξύτητα, το γεμάτο/ελαφρύ ή ισορροπημένο σώμα καφέ, τις έντονες ή διακριτικές γεύσεις οι οποίες εντοπίζονται σε διαφορετικά σημεία της στοματικής μας κοιλότητας.


Photo: Kaisar Photography | Assistant Photographer: Filippos Dimitriadis
Production: Savoirville.gr