Λείπει ο Tom Ford από την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης; Εχμ, μη βιαστείς να απαντήσεις, η ερώτηση αυτή τη φορά δεν είναι ρητορική σαν εκείνη για τον Μάρτη και την Σαρακοστή. Γιατί ο Tom Ford με μια κίνηση-έκπληξη άφησε άφωνο τον κόσμο της μόδας, ανακοινώνοντας ότι δεν θα παρουσιάσει τη νέα του κολεξιόν για το Φθινόπωρο και τον Χειμώνα ως είθισται και όπως κάνουν όλοι, μία σεζόν πριν, αλλά στην ακριβή εποχή της, δηλαδή το προσεχές Φθινόπωρο.
Και πρόκειται για “επαναστατική” κίνηση ακριβώς επειδή βάζει στην άκρη τη νοοτροπία που επικρατεί χρόνια τώρα με την πρόωρη παρουσίαση των κολεξιόν και τον προϊδεασμό της αγοράς, και έχει την οξυδέρκεια να “αφουγκράζεται” τον παλμό της εποχής, όπως εξηγεί και ο ίδιος ο σχεδιαστής στην ανακοίνωσή του:
“…Το να παρουσιάζεις μια κολεξιόν 4 μήνες πριν να είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές, είναι μια παρωχημένη νοοτροπία που δεν έχει πια λογική. Στη μόδα ζούμε ακόμα με ένα πρόγραμμα και σύστημα που ανήκει σε μια άλλη εποχή. Οι καταναλωτές μας σήμερα θέλουν μια συλλογή που να είναι άμεσα διαθέσιμη… Ξοδεύουμε τεράστια ποσά και ενέργεια για να παρουσιάσουμε ένα event που δημιουργεί αδημονία υπερβολικά νωρίτερα από τη στιγμή που η συλλογή θα είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές. Παρουσιάζοντας την κολεξιόν την ίδια στιγμή που φθάνει στα καταστήματα, ο ενθουσιασμός από την παρουσίαση θα ενεργοποιήσει τις πωλήσεις και θα ικανοποιήσει τους καταναλωτές”.
Η απόφαση αυτή του Tom Ford έρχεται να προστεθεί στις φωνές του κόσμου της μόδας που επισημαίνουν την πίεση και τον παραλογισμό που επικρατεί στον χώρο με βάση τα προγράμματα και τις προσδοκίες που καλούνται να υπηρετήσουν οι σχεδιαστές. Αν μέχρι πρότινος θεωρούνταν “φάουλ” ή υποδεέστερο να υπολείπεται ένας σχεδιαστής αυτού του προγράμματος, ίσως τελικά το να κάνει κάποιος την “επανάστασή” του απέναντί σε αυτό, να φαντάζει σαν πιο λογική και σύγχρονη λύση.