Το να έχεις την ικανότητα να πείθεις τους γύρω σου αποτελεί μια χρήσιμη δεξιότητα ανεξάρτητα με το τι δουλειά κάνεις. Πάρε παραδείγματα από την καθημερινότητα σου. Έχεις πήξει στη δουλειά και πρέπει να δώσεις τα κατάλληλα επιχειρήματα στο αφεντικό σου ώστε να σου προσλάβει κάποιο βοηθό. Είναι μια δεξιότητα απαραίτητη για τις καθημερινές σου αλληλεπιδράσεις με το υπόλοιπο ανθρώπινο είδος.
Παρόλα αυτά δε χρειάζεται να ανακαλύψεις ένα μαγικό τηλεχειριστήριο για να χειρίζεσαι τους ανθρώπους. Όλα βασίζονται στο πώς να ασκείς σωστά επιρροή και αυτό μπορείς να το πετύχεις με τους πιο κάτω τρόπους:
- Δώσε σημασία στη γλώσσα του σώματος σου
Μπορεί να αναρωτιέσαι αν η ικανότητα του να πείθεις σχετίζεται με κάποιο χάρισμα αναμειγμένο με μερικές μαγικές λεξούλες. Και όμως όλα έχουν να κάνουν με το πόσο ειλικρινείς φαίνεσαι. Υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να συμφωνήσει κάποιος μαζί σου αν πιστεύει ότι είσαι ειλικρινής.
Και πως άραγε οι γύρω σου αντιλαμβάνονται κατά πόσο τους λες την αλήθεια; Σαφώς με τη γλώσσα του σώματος. Κάνε σενάριο ότι έχεις συναντηθεί στο δρόμο με μια συμμαθήτρια σου την οποία έχεις να τη δεις πέντε χρόνια. Εάν της πεις « Πόσο χαίρομαι που σε βλέπω» αλλά το βλέμμα σου κοιτάει αλλού και τα χέρια σου σταυρωμένα σε στάση άμυνας σίγουρα δε θα σε πιστέψει. Παρόλο που εσύ είσαι πτώμα από τη δουλειά και απλά δεν έχεις όρεξη για πολύ κουβέντα. Είναι εύκολο να λέμε ψέματα με τα μάτια. Είναι όμως πολύ πιο δύσκολο να λέμε ψέματα με τα μη λεκτικά σημάδια.
Και όμως. Δεν είναι και τόσο δύσκολο να ελέγξεις τη γλώσσα του σώματος σου. Απλά πρέπει να λάβεις υπόψη ότι σώμα σου κάνει τη περισσότερη δουλειά για σένα. Μελέτες έχουν δείξει ότι το χαμόγελο σε συνδυασμό με το ανάλογο βλέμμα αποτελούν ένα ισχυρό επικοινωνιακό όπλο για να μπορέσεις να ασκήσεις σωστή επιρροή. Σε κάθε λοιπόν συναναστροφή σου απλά σκέψου, το στόχο σου.
- Σωστή προσέγγιση όταν ζητάς από άλλους να διεκπεραιώσουν κάτι
Όλοι οι άνθρωποι (η τουλάχιστον οι περισσότεροι) θέλουν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Άσχετα τώρα αν για τους περισσότερους είναι δύσκολο να το πετύχουν. Αυτό γίνεται πιο δύσκολο, όταν χρειάζεται να βασιστείς σε άλλους. Όταν λοιπόν συνεργάζεσαι με άλλα άτομα, βρες τόπο να σε ενημερώνουν αυτοί για το τι κάνουν παρά να τους λες εσύ τι να κάνουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα όταν είσαι τίθεσαι υπεύθυνος να διεκπεραιωθεί ένα project στη δουλειά σου. Αντί λοιπόν θέτεις στην ομάδα σου πότε είναι το δικό σου deadline, καλύτερο θα ήταν να τους ρωτήσεις πότε πιστεύουν ότι πρέπει να τεθεί το ανάλογο deadline. Θα νοιώσουν ότι τους υπολογίζεις και ότι βασίζεται στις απόψεις τους και έτσι θα αποτελέσει ένα κίνητρο για αυτούς ώστε να είναι τυπικοί μαζί σου. Το ίδιο ισχύει και όταν υπενθυμίζεις τους ανθρώπους σχετικά με deadlines. Παρά να τους στέλνεις εκείνα τα σπαστικά emails υπενθύμισης ρώτα τους εσύ να σου που πότε είναι το deadline. Με αυτό τον τρόπο υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι τυπικοί μαζί σου.
- Σκέψου σαν πωλητής
Η πειθώ του πωλητή έχει πολλά να σου μάθει, παρόλο που δεν θες ποτέ να φανταστείς τον εαυτό σου να χρησιμοποιείς τις ξεπερασμένες τακτικές του. Χρησιμοποίησε μόνο την προσέγγιση ενός σωστού πωλητή χωρίς να προσθέτεις επιπλέον αφρόκρεμες αλλά τονίζοντας την πραγματική αξία του αιτήματος σου. Τι οφέλη θα έχει δηλαδή ο άλλος αν καταφέρεις να το πείσεις να συμμεριστεί τις απόψεις σου. Και αυτό ξεκινά με το που θα ήταν ο καλύτερος τόπος να φας με τη παρέα σου μέχρι το πόσο μπορούν να αυξηθούν τα κέρδη της εταιρείας σου, αν αυξηθεί το προσωπικό.
Τέλος θα πρέπει να λάβεις υπόψη ότι τα πιο πάνω tips και tricks ναι μεν είναι μερικά όπλα καλής πειθούς, αλλά παρόλα αυτά όλα έχουν να κάνουν και με τη ψυχοσύνθεση του ομιλητή σου. Αυτό που συνίσταται πάντα είναι να έχεις αυτοπεποίθηση και κυρίως ευγενική συμπεριφορά.