Την τελευταία δεκαετία ο κόσμος της μόδας δεν είναι μόνο όμορφα πρόσωπα και ρούχα. Σημαντικά βήματα προόδου σημειώνονται συνεχώς. Έτσι μεγάλοι οίκοι πρέπει να ακολουθούν το ρεύμα της εποχής άμα θέλουν να επιβιώσουν. Τον περασμένο Νοέμβριο ήρθε η σειρά του θρυλικού οίκου Valentino να οργανώσει το πρώτο του pre-fall show στο Τόκιο. Όπου στο ίδιο runway παρουσιάστηκαν κομμάτια και από τη γυναικεία αλλά και από την ανδρική συλλογή. Το show στο σύνολο του ήταν μία κομψή συγχώνευση των βαθιά ριζωμένων παραδόσεων της Ιταλίας με την πρωτοποριακή ματιά της Ιαπωνίας. Οι συλλογές περιλάμβαναν ρομαντικά κόκκινα φορέματα και κοστούμια συνδυασμένα με γραφικές ασπρόμαυρες λεπτομέρειες. Η επίδειξη κατάφερε να τιμήσει την Ιαπωνία, χωρίς όμως να αντιγράψει την κουλτούρα της, κάτι που σχολιάστηκε με τον πιο θετικό τρόπο. Τώρα για άλλη μια φορά, αυτή η ξεχωριστή χώρα της ανατολής εμπνέει τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Pierpaolo Piccioli.
Ο ιταλικός οίκος κυκλοφόρησε μία capsule συλλογή σε συνεργασία με τη φωτογράφο από την Ιαπωνία Izumi Miyazaki που ονομάζεται Valentino TKY. Η συλλογή προσφέρει μία παιχνιδιάρικη ποικιλία από μπλουζάκια και τσάντες που φέρουν τις φωτογραφίες της Miyazaki με πονηρά, χιουμοριστικά ρητά. Το You never know unless you try (= ποτέ δεν ξέρεις αν δεν δοκιμάσεις) είναι ένα μία από τις εκφράσεις που αναγράφεται στις τσάντες. Προκλητική χωρίς όμως να γίνεται χυδαία. Η ιδέα πίσω από αυτή τη συλλογή είναι η συζήτηση μεταξύ της αγάπης του Piccioli για την ιταλική Αναγέννηση και παράλληλα για τη σύγχρονη Ιαπωνία. Και για το απλό κοινό όμως αυτή η συνεργασία αντιμετωπίστηκε ως μια ευχάριστη έκπληξη. Τα unisex κομμάτια καταφέρνουν να περάσουν με ένα πνευματώδη χιούμορ επίκαιρα κοινωνικά μηνύματα. Μηνύματα που αφορούν τη διαφορετικότητα όσον αφορά τον πολιτισμό αλλά και το φύλο.