Πολλές φορές δεν αναρωτιέστε πως γίνεται ένα προϊόν να κοστίζει τόσα πολλά χρήματα ενώ μπορείτε να βρείτε ένα αντίστοιχο άλλης εταιρείας με πολύ λιγότερα; Το ζήτημα πίσω από το πόσο κοστίζουν τα προϊόντα είναι πολυσύνθετο και καμιά φορά παράλογο!
Πολλές εταιρείες υπόσχονται ότι εάν αγοράσετε κάποιο προϊόν τους αξίζει τα χρήματα που θα δώσετε γιατί τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά. Σε αυτό τον χώρο η ασχήμια- όποια ορίζει ο καθένας- δεν είναι επιτρεπτή. Αρνείστε να αγοράσετε; Τότε το πρόσωπό σας βρίσκεται στην μοίρα του και το λάθος είναι δικό σας.
Θα έλεγα πως είναι ένας πολύ σκληρός χώρος, που ρυτίδες και ατέλειες δεν συγχωρούνται. Ίσως τα τελευταία χρόνια να αρχίζει να υπερισχύει η φυσική ομορφιά, αλλά πάντα μέσα σε ένα πλαίσιο, γιατί κάπως οι εταιρείες θα πρέπει να συνεχίσουν να πουλάνε για να επιβιώσουν.
Τι γίνεται όμως όταν βλέπετε μία κρέμα που κάνει 300€; Η ερώτηση που έρχεται στα μυαλά όλων μας είναι εάν πραγματικά αξίζει τόσα χρήματα. Όταν η βιομηχανία συναντά την ομορφιά, τι πραγματικά σημαίνει “αξίζει”; Είναι τα συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους τόσο σπάνια ώστε να κοστίζουν τόσο;
Αυτό που συμβαίνει είναι ότι η τιμή του προϊόντος είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την εταιρεία. Οι high-end εταιρείες έχουν και υψηλές τιμές, κατά κύριο λόγο επειδή μπορούν.
Πέραν όμως από αυτό υπάρχουν και μερικοί άλλοι παράγοντες που καθορίζουν την τιμή ενός καλλυντικού. Ένας από αυτούς είναι η συσκευασία, η οποία πολλές φορές μπορεί να κοστίζει, κάτι το οποίο προστίθεται στην τιμή. Όμως, η πλειοψηφία του περιθωρίου του κέρδους που έχουν οι εταιρείες είναι το κόστος του marketing. Αυτό σημαίνει: οι δημιουργοί που έφτιαξαν το προϊόν, ο χρόνος που καταναλώθηκε για να βρεθεί το σαγηνευτικό του όνομα, να σχεδιαστεί η τέλεια συσκευασία που θα το αντιπροσωπεύει, καθώς επίσης και η καμπάνια που μπορεί να το συνοδεύει και άλλα πραγματάκια που δεν φανταζόμαστε έχουν σαν αποτέλεσμα να προστίθενται στην τελική τιμή.
Ένα από τους τελευταίους παράγοντες που καθορίζουν το κόστος είναι η ανάγκη και το άγχος του κόσμου να βελτιώνει συνεχώς την εμφάνισή του. Οι εταιρείες γνωρίζουν πολύ καλά τι θέλει να ακούσει ο κόσμος και εκείνες απλόχερα το προσφέρουν.
Σίγουρα πολλά από τα προϊόντα κάνουν πραγματική δουλειά, υπάρχουν όμως κι εκείνα που κάνουν την ίδια δουλειά με λιγότερα χρήματα ή και εκείνα που δεν έχουν αποτέλεσμα. Δυστυχώς έχει σχηματιστεί η άποψη ότι όσο τα προϊόντα είναι ακριβότερα, αυτό σημαίνει ότι είναι και καλύτερα.
Πολλές φορές όμως προϊόντα τα οποία δεν είναι από κάποια ακριβή μάρκα μπορεί να δώσουν εξίσου ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που οι γυναίκες υποστηρίζουν αυτό που είναι αλλά ακόμα υπάρχει η ανάγκη(από τις ίδιες τις γυναίκες μερικές φορές) ώστε να δείχνουν διαφορετικές από αυτό που είναι και να μοιάζουν με τα μη ρεαλιστικά πρότυπα, όπως μοντέλα τα οποία ούτε κι αυτά δεν είναι αληθινά με την επεξεργασία που έχουν υποστεί από προγράμματα στον Η/Υ.
Κλείνοντας αυτό που θέλω να πω είναι πως είμαι σίγουρη ότι όλες μας έχουμε μπει στη διαδικασία να αλλάξουμε την εμφάνισή μας για να μοιάζουμε περισσότερο σε κάποιο πρότυπο. Ελπίζω για εσάς αυτή η διαδικασία να ήταν σύντομη. Ακριβά ή φτηνά τα προϊόντα παραμένουν τα ίδια και είναι δικιά μας απόφαση να επιλέξουμε ποια θα αγοράσουμε (ίσως και του δέρματος μας το οποίο είναι επιλεκτικό). Η μεγαλύτερη σημασία βρίσκεται στο να νιώθουμε εμείς όμορφα με αυτό που είμαστε και να μην βρισκόμαστε στον αγώνα να αλλάξουμε τον ίδιο μας τον εαυτό. Οι εταιρείες θα είναι πάντα εκεί και θα μας προσφέρουν συνεχώς βελτιωμένες φόρμουλες, αυτό όμως που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός και οφείλουμε να αγαπήσουμε αυτή τη διαφορετικότητα.