Υπολογίζεται ότι το 2020 πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 3 τρισεκατομμύρια κλήσεις στο Zoom. Ολόκληρες εταιρείες κολοσσοί, σχολεία, πανεπιστήμια και οικογένειες έστρεψαν το βλέμμα τους στην online επικοινωνία. Δεν είναι τυχαίο που το νέο λεξιλόγιο πλέον είχε στην κορυφή του τον όρο ‘Zoom fatigue’. Το burnout έγινε άλλο ένα καθημερινό συμβάν και λίγοι ήταν αυτοί που μπορούσαν έγκαιρα να αναγνωρίσουν τα σημάδια. Δε θέλω, όμως, να σου πω πράγματα που ήδη γνωρίζεις.
Ο ιδρυτής του Zoom, Eric Yuan, έχει κάποια συγκεκριμένα μελλοντικά σχέδια για την πλατφόρμα
Τώρα που όλοι πλέον έχουμε ξεχάσει πως είναι να δουλεύεις σε κανονικό γραφείο και να φοράς τζιν παντελόνι, εκείνος πιστεύει πως μπορεί να φέρει τη χαμένη πραγματικότητα πίσω σε μας. Όταν σκέφτεσαι τα meetings γύρω από τα κυκλικά τραπέζια σύσκεψης, τι είναι το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό; Οι χειραψίες. Για τον Eric Yuan οι ψηφιακές χειραψίες φαίνονται εφικτές μέσω της τεχνητής νοημοσύνης.
Θα μπορούμε να κάνουμε κανονικά χειραψίες κι αν μιλάμε διαφορετική γλώσσα η τεχνητή νοημοσύνη θα μας βοηθά να καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον.
Ως εδώ, ας πούμε ότι υπάρχει κάποιο νόημα. H πολυαισθητηριακή τεχνολογία, όμως, για τον Yuan δε σταματά εκεί. Αν όλα αυτά τα διάβαζες πριν κάποιες δεκαετίες ίσως και να πίστευες ότι ήταν έργο της Mary Shelley προτού γράψει τον Frankestein. Γιατί μέχρι και το Black Mirror δε μας προετοίμασε γι’ αυτά.
Επόμενο στη λίστα με τους στόχους για το Zoom είναι το άρωμα του καφέ:
Θα νιώθουμε ότι όλοι καθόμαστε στο ίδιο Starbucks και πίνουμε καφέ. Όλοι, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται, θα νιώθουν ότι κάθονται στο ίδιο μέρος όλοι μαζί.
Μπορεί τώρα να αντιστεκόμαστε σε όλο αυτό πιστεύοντας ότι τίποτα δε θα μπορέσει να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επικοινωνία εξ επαφής. Κανείς όμως δεν ξέρει αν θα επιμένουμε στα ίδια όσο συνεχίζουμε να μένουμε μέσα, μακριά από αγαπημένους ανθρώπους και μέρη. Προς το παρόν αντιστεκόμαστε αγοράζοντας τις αγαπημένες μας γεύσεις καφέ, αυτές που πίναμε και στο γραφείο μαζί με τους υπόλοιπους.