Η συμπερίληψη στην ομορφιά – από το μακιγιάζ μέχρι την περιποίηση της επιδερμίδας – είναι μια κρίσιμη, αλλά διαρκής μάχη που απαιτεί ειλικρινή, προσεκτική και καθημερινή προσπάθεια. Αυτή η αναγκαιότητα είναι εμφανής στην ποικιλόμορφη γκάμα αποχρώσεων foundation, κονσίλερ, πούδρας και προϊόντων περιποίησης μαλλιών που απευθύνονται σε διάφορους τόνους δέρματος και τύπους μαλλιών. Παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί, όμως, ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως υπογραμμίζεται από τα πρόσφατα γεγονότα που αφορούν στο ίδρυμα Youthforia.
Το θέμα ήρθε στο φως μέσα από την πλατφόρμα του TikTok, όταν η χρήστης Golloria, η οποία αξιολογεί συχνά foundations κατάλληλα για σκουρόχρωμες επιδερμίδες, δοκίμασε το foundation Date Night της Youthforia στην πιο σκούρα απόχρωση, 600 Deep. Προς έκπληξη τόσο δική της, όσο και πολλών followers, το προϊόν ήταν απλά μαύρο – όχι βαθύ καφέ, αλλά εντελώς μαύρο.
@golloriaits biologically impossible to be PURE black. there is no pigment in this foundation other than pure BLACK oxide. this was not a mistake.♬ original sound – golloria
Ο χημικός καλλυντικών Javon Ford επιβεβαίωσε στο TikTok ότι το foundation περιείχε μόνο μία χρωστική ουσία, το CI 77499 (μαύρο οξείδιο σιδήρου), χωρίς το διαφοροποιημένο μείγμα χρωστικών ουσιών που είναι απαραίτητο για την προσαρμογή σε διάφορους τόνους και υποτόνους του δέρματος. Αυτή η έλλειψη άλλων χρωστικών -και συνεπώς αποχρώσεων- καθιστά αδύνατο να το φορέσεις μόνο του ή να το αναμείξεις με μια διαφορετική, πιο ανοιχτή απόχρωση, καθώς θα έκανε το κάθε προϊόν γκρι. Εν ολίγοις, αποτυχία.
Η συμμετοχικότητα στην ομορφιά παραμένει ένα ανοιχτό ζήτημα
Το βίντεο της Golloria έγινε viral, προκαλώντας ευρεία διαδικτυακή συζήτηση σχετικά με την επιφανειακή και επιτελεστική φύση των προσπαθειών ορισμένων εμπορικών σημάτων για συμμετοχικότητα και συμπερίληψη. Ακολούθησαν πολλά άρθρα σε διαδικτυακά περιοδικά, τονίζοντας για άλλη μια φορά την ανάγκη να μιλάμε γι’ αυτό, συνεχώς, με τρόπο κουραστικό και απογοητευτικό: Όχι μόνο για να πετύχουμε κάτι, αλλά και για να διατηρήσουμε αυτό που με κόπο κατακτήθηκε. Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι και δεν θα έπρεπε να είναι μόνο μια μικρή μερίδα του κόσμου που μάχεται γι’ αυτό. Θα έπρεπε να είναι ένας κοινός αγώνας, επειδή η ομορφιά χωρίς αποκλεισμούς μας αφορά όλους.
Η Loretta Grace, μια δημιουργός ομορφιάς που αγωνίζεται για τον σκοπό αυτό εδώ και χρόνια χρησιμοποίησε αιχμηρά λόγια για να περιγράψει τη σύγχρονη πραγματικότητα. «Η χρήση μαύρης χρωστικής για τη σύνθεση ενός foundation αφιερωμένου σε πολύ σκούρους τύπους δέρματος δείχνει πόση άγνοια, τεμπελιά και «λευκοκεντρική» σκέψη υπάρχει σε αυτή τη βιομηχανία. Όταν πρόκειται για τη μελέτη του δέρματος, χρειάζεται εξειδικευμένη προσέγγιση- οι σκούροι τύποι δέρματος έχουν διαφορετικούς υποτόνους, θερμούς, ψυχρούς, λαδί, αλλά το μαύρο δεν είναι ένας από αυτούς. Πολλά εργαστήρια καλλυντικών στην Ιταλία έχουν ακριβώς το ίδιο πρόβλημα. Ειλικρινά, δεν εκπλήσσομαι. Σε αρκετές περιπτώσεις, βρέθηκα σε σκηνικά όπου επαγγελματίες MUAs χρησιμοποιούσαν μαύρη σκιά ματιών για να σκουρύνουν τα μπεζ foundations στο κιτ τους. Το αποτέλεσμα; Ένα γκρίζο μέικ απ, άχρηστο σε σκουρόχρωμες επιδερμίδες. Αυτά τα επεισόδια υπονομεύουν την ψυχική γαλήνη κάθε ατόμου και δεν θα έπρεπε να συμβαίνουν πλέον το 2024. Η Youthforia είναι το παράδειγμα που δεν πρέπει να ακολουθήσουν οι μάρκες μακιγιάζ».
Το περιστατικό της Youthforia αποτελεί παράδειγμα του συνεχιζόμενου αγώνα για πραγματική συμπερίληψη στην ομορφιά. Δεν πρόκειται μόνο για την επέκταση των αποχρώσεων, αλλά για κάτι πιο βαθύ: Την κατανόηση και τον σεβασμό των διαφορετικών αναγκών όλων των καταναλωτών. Η συμμετοχικότητα στην ομορφιά θα πρέπει να είναι μια συλλογική προσπάθεια, που θα ωφελεί όλους και δεν θα αδικεί κανέναν. Καθώς η συζήτηση συνεχίζεται, είναι ζωτικής σημασίας όλοι οι εμπλεκόμενοι στον κλάδο – μάρκες, καταναλωτές και δημιουργοί – να συνεργαστούν για την προώθηση της πραγματικής συμμετοχικότητας και εκπροσώπησης.