Ένα σκάνδαλο φαίνεται να έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στα δύο fast fashion brands.

Τι πραγματικά συμβαίνει ανάμεσα στην εταιρία Zara και στην Shein; Φαίνεται πως πρόκειται για μία νέα κόντρα ανάμεσα σε δύο εταιρίες κολοσσούς της fast fashion αγοράς και την αποκάλυψη έχουν κάνει χρήστες του Tik Tok. To viral #ZaravsShein φτάνει σχεδόν τις 34,5 εκατομμύρια προβολές, ενώ το αντίστοιχο #ZaraDubes ξεπερνά τις 40 εκατομμύρια. Τι κρύβεται όμως πραγματικά πίσω από αυτά;

Tι σημαίνει το #ΖaravsShein και πως ξεκίνησε;

Οι δύο αυτές εταιρίες φαίνεται να είναι οι μεγάλοι διεκδικητές των haul των διάσημων tiktokers. Οι περισσότεροι καταναλωτές γνωρίζουμε το fast fashion brand Zara. Έχει γίνει αγαπημένη συνήθεια το να ψωνίζουμε οικονομικά και fashionable κομμάτια για να ανανεώσουμε την ντουλάπα μας από την ισπανική αυτή εταιρία. Η τεράστια δυναμική της εταιρίας αυτής φαίνεται να περνά κρίση καθώς στο προσκήνιο έχει έρθει μία ανταγωνιστική κινέζικη εταιρία, η Shein. Τα shein hauls φαίνεται να είναι πολύ υψηλά στις προτιμήσεις των χρηστών. Μάλιστα τα στατιστικά δείχνουν πως το #sheinhaul έχει γίνει viral και έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια views. Ο μεγάλος σύμμαχος του Shein στην κόντρα με τα #zarahauls είναι η τεράστια ποικιλία προϊόντων και οι πολύ προσιτές τιμές. Σε αυτά τα βίντεο μπορείς να κολλήσεις κυριολεκτικά με τις ώρες παρακολουθώντας μεταξύ άλλων αγορές και challenges, όπως πόσα τεμάχια μπορεί κανείς να αγοράσει διαθέτοντας το ελάχιστο ποσό που θέλει. Δελεαστικό δεν νομίζεις;
 
View this post on Instagram
 

A post shared by SHEIN.COM (@sheinofficial)

Οι φήμες περί αντιγραφών 

Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρία Shein φημολογείται ότι αντιγράφει σχέδια γνωστών οίκων. Για να είμαστε δίκαιοι όμως, πρέπει να πούμε πως και η εταιρία Zara έχει κατηγορηθεί για αντιγραφές. Μάλιστα, όσον αφορά την πρώτη εταιρία τα brands Levis, Ralph Lauren, Strauss έχουν κινηθεί νομικά εναντίον της με την κατηγορία της παραβίασης των πνευματικών δικαιωμάτων τους. Στο παρελθόν η αλυσίδα Zara έχει υποχρεωθεί να αφαιρέσει από τη συλλογή της σχέδια, τα οποία έμοιαζαν με αντιγραφές διάσημων luxury οίκων. Σήμερα η εταιρία Shein κατηγορείται για αντιγραφή πολλών σχεδίων από το αντίστοιχο fast fashion brand, Ζara. Tο hashtag #zaravsshein ξεκίνησε από χρήστες του Tik Tok όπου σύγκριναν όμοια σχέδια μεταξύ των δύο fast fashion brands. H έκπληξη όλων οφείλεται  αφενός στο γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά ολόιδια ρούχα και αφετέρου γεννιέται μία απορία : Πως γίνεται ένα γρήγορης μόδας brand  να αντιγράφει ένα αντίστοιχης κατηγορίας;
 
View this post on Instagram
 

A post shared by Zara Vs Shein (@zaravsshein_)

Για του λόγου το αληθές ψάξαμε και βρήκαμε σελίδες όπου έχουν συγκεντρώσει όμοια προϊόντα ανάμεσα στις δύο εταιρίες. Αριστερά βλέπεις ένα φόρεμα μαρινιέρα από Ζara ενώ δεξιά όσο και αν δεν το πιστεύεις πρόκειται για ένα φόρεμα από την Shein. Εκ πρώτης νομίζει κανείς πως πρόκειται για το ίδιο φόρεμα από το ίδιο brand, αλλά οι διαφορές βασίζονται στο ύφασμα ( όχι πάντα) και φυσικά στην τιμή. Παρ’όλο που η ισπανική εταιρία ανήκει στα οικονομικά brand, η Shein προσφέρει ακόμα πιο χαμηλές τιμές. Όπως αντιλαμβάνεσαι πρόκειται όμως για μία αμφιλεγόμενη εταιρία όπου αφενός κατηγορείται ότι αντιγράφει άλλες αφετέρου οι πολύ χαμηλές τιμές των προϊόντων της εγείρουν προβληματισμούς όσον αφορά την ποιότητα της. Αυτή ήταν και η αφορμή όπου ξεκίνησε όλος αυτός ο ντόρος καθώς αν μπορούμε να αγοράσουμε ένα προϊόν ολόιδιο σε χαμηλότερη τιμή τότε μήπως να το γυρίσουμε την “πλάτη” στη μία εταιρία και να γίνουμε φανατικοί καταναλωτές της άλλης.

Μήπως τελικά η fast fashion αγορά όπως τη γνωρίζαμε απειλείται από τη Shein;

Η Shein είναι σήμερα μία ανταγωνιστική εταιρία. Δημιουργήθηκε το 2008, έχει την έδρα της στη Κίνα και σήμερα αποστέλλει δέματα παγκοσμίως. Στην εφαρμογή της καταγράφηκε τεράστια επισκεψιμότητα, η οποία ξεπερνά ακόμη και αυτής της Amazon.com. Σήμερα η κινεζική εταιρία απασχολεί περίπου 7000 άτομα, ενώ τα καθημερινά dropes της ανέρχονται μέχρι και 1000 κωδικοί την ημέρα. Έχουν μία από τις δυνατότερες στρατηγικές μάρκετινγκ και αυτό φαίνεται από την ισχυρή παρουσία της εταιρίας στα social media. Αν δεν σε ενοχλεί όπου η Shein δεν πρωτοπορεί, αντιθέτως της αρέσει να αντιγράφει ( άλλωστε είναι κερδοφόρα αυτή η μέθοδος) τότε μπορείς να κάνεις μία έρευνα αγοράς στην εφαρμογή ή στα social media.
 
View this post on Instagram
 

A post shared by Zara.vs.Shein (@zara.vs.shein)

Με αφορμή τη δραστηριότητα των Zara και Shein, αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι υπάρχει ένα άγριο ανταγωνιστικό τοπίο στη fast fashion αγορά. Το τοπίο για το κλειδί της επιτυχίας φαίνεται να είναι το Instagram και το Tik Tok. Όποια εταιρία χειρίζεται καλύτερα τα social media της αυτή τελικά έχει και προβάδισμα.